ژاپن تا ۲۰۶۰ از واردات سوخت بي نياز مي‌شود

۱۴۰۳/۰۳/۲۶ - ۰۱:۵۰:۳۴
کد خبر: ۳۱۴۶۱۸

مديرعامل شركت مشاوره ريستاد انرژي گفت ژاپن تا ۲۰۶۰ به خاطر توسعه استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي و بادي به خودكفايي انرژي مي‌رسد.

مديرعامل شركت مشاوره ريستاد انرژي گفت ژاپن تا ۲۰۶۰ به خاطر توسعه استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي و بادي به خودكفايي انرژي مي‌رسد.
به گزارش رويترز، جاراند ريستاد مديرعامل شركت مشاوره ريستاد انرژي گفت ژاپن به عنوان يكي از بزرگ‌ترين خريداران زغال سنگ و گاز طبيعي مايع در دنيا، تا 2060 به خاطر توسعه استفاده از انرژي‌هاي خورشيدي و بادي به خودكفايي انرژي مي‌رسد.
ژاپن بيشتر منابع انرژي خود را وارد كرده و اصلي‌ترين عرضه‌كنندگان آن خاورميانه، استراليا و امريكا هستند. استراتژي دولت ژاپن حاكي از كاهش استفاده از گاز طبيعي و زغال سنگ براي توليد برق تا 40 درصد تا 2030 است. اين رقم در حال حاضر برابر با 60 درصد است.
ريستاد گفت: «ديدگاه ژاپن اين است كه ما انرژي وارد مي‌كنيم چون خودمان انرژي نداريم. اما با توسعه فناوري‌هاي مربوط به انرژي‌هاي تجديدپذير اين عبارت ديگر درست نخواهد بود».
طبق گفته ريستاد، منابع انرژي ژاپن تا 2060 عبارت خواهند بود از 45 درصد انرژي خورشيدي، 30 درصد انرژي بادي از طريق مزارع دريايي، 5 درصد انرژي آب، 5 درصد انرژي‌هاي زيست‌توده و سوخت‌هاي مصنوعي و 15 درصد انرژي هسته‌اي.
وي تاكيد كرد تنها چيزي كه ژاپن نياز دارد ادامه نصب پنل‌هاي خورشيدي به اندازه قبل از سال 2020 است. ژاپن از 2014 بين 10 و 12 گيگاوات پنل خورشيدي نصب كرده است.
ژاپن در سال گذشته ميلادي حدود 4 گيگاوات پنل خورشيدي نصب كرد و كل ظرفيت خود را به 87 گيگاوات رساند و حالا بزرگ‌ترين كشور توليدكننده انرژي خورشيدي پس از چين و امريكاست. مديرعامل شركت ريستاد انرژي گفت تركيبي از انرژيي‌هاي بادي و خورشيدي در دريا و خشكي به همراه انرژي‌هاي زيست توده و زمين‌گرمايي، ژاپن را طي 40 سال آينده يا حتي تا 2060 به خودكفايي انرژي مي‌رساند.

ارسال نظر