امنیت سایبری دغدغه اصلی کسب و کارهای اینترنتی

۱۴۰۳/۰۳/۲۷ - ۰۱:۵۱:۳۴
کد خبر: ۳۱۴۷۲۲

به اعتقاد مدیرعامل یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات تاکسی‌های اینترنتی، یکی از دغدغه‌های اصلی هر شرکت و کسب‌وکاری این است که با بالاترین میزان امنیت، اطلاعات کاربران خود را حفظ کند چون مزیت یک شرکت یا هر کسب‌ و کاری این است که هم از داده‌ای که ایجاد شده به درستی محافظت و هم از آن برای توسعه خود استفاده کند.

به اعتقاد مدیرعامل یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات تاکسی‌های اینترنتی، یکی از دغدغه‌های اصلی هر شرکت و کسب‌وکاری این است که با بالاترین میزان امنیت، اطلاعات کاربران خود را حفظ کند چون مزیت یک شرکت یا هر کسب‌ و کاری این است که هم از داده‌ای که ایجاد شده به درستی محافظت و هم از آن برای توسعه خود استفاده کند. محمد خلج در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تأثیر فضای مجازی بر کسب‌ و کارهای اینترنتی و حمایت‌های دولتی انجام شده در این زمینه اظهار کرد: طبق گفتمان انقلاب صنعتی چهارم و مباحثی که تحت عنوان انقلاب صنعتی پنجم مطرح می‌شود، تعریف مشخصی از اقتصاد دیجیتال و حوزه فناوری در کشور و دنیا دارد، این است که این حوزه را به سه قسمت مجزا و مشخص تقسیم‌بندی می‌کنند.

 سه حلقه اصلی اقتصاد دیجیتال

وی افزود: یک بخش مربوط به بحث‌های زیرساخت‌های حوزه اقتصاد دیجیتال مانند شرکت‌هایی است که به صورت اپراتوری بستر و زیرساخت اینترنت را فراهم می‌کنند که اینها همان‌ حلقه‌های اولیه اقتصاد دیجیتال و زیربنای فعالیت کسب‌وکارهایی می‌شوند که می‌توانند بر روی این بستر بیایند و ارزش افزوده‌ای ایجاد کنند. اما حلقه دوم عملا شرکت‌ها و مجموعه‌هایی هستند که به عنوان پلتفرم شناخته می‌شوند و بستری را فراهم می‌کنند تا کسب‌ و کارهای مختلف بر بستر اینترنت و سکوهای پلتفرم‌ها فعالیت کنند. خلج با بیان اینکه در این مرحله نیز اقتصاد مشارکتی مشخص و ظرفیتی فراهم می‌شود تا کسب و کارهای مختلف از طریق سکوها خدماتی ارائه یا اینکه بستری را فراهم کنند و به عنوان حلقه سوم اقتصاد دیجیتال بتوانند ارائه سرویس کنند. او در ادامه درباره حلقه سوم اقتصاد دیجیتال توضیح داد: این حلقه معمولا به عنوان بخشی از فضای اقتصادی کشور مطرح می‌شود که به صورت سنتی فعالیت می‌کنند اما ظرفیتی دارند که بتوانند از زیرساخت‌های موجود در حلقه اول و دوم ایجاد شده بهره‌مند شوند و بهره‌وری خود را بالا ببرند. معمولا در این بخش مفاهیمی مانند شرکت‌های دانش بنیان، موسسه‌ها، پلتفرم‌ها و سکوها مطرح می‌شوند که می‌توانند در بخش سنتی اقتصاد یک کشور فعال شود و به بالا رفتن بهره‌وری کمک کنند. این حوزه عملا جایی است که باعث می‌شود هم سهم اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی افزایش پیدا کند و هم در ضریب دادن به توسعه بخش اقتصاد دیجیتال کشور نقش موثری داشته باشد.

ارسال نظر