تلاش نفت براي حفظ صعود قيمت هفتگي

۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۲۳:۳۹:۱۱
کد خبر: ۳۱۴۷۹۲
تلاش نفت براي حفظ صعود قيمت هفتگي

قيمت نفت در پي تقاضاي ضعيف‌تر مصرف كننده در امريكا و افزايش توليد نفت چين در ماه گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا كاهش يافت.

قيمت نفت در پي تقاضاي ضعيف‌تر مصرف كننده در امريكا و افزايش توليد نفت چين در ماه گذشته، در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا كاهش يافت.
بهاي معاملات نفت برنت براي تحويل در اوت با ۴۰ سنت معادل ۰.۵ درصد كاهش، به ۸۲ دلار و ۲۲ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا براي تحويل در ژوئيه، با ۳۶ سنت كاهش، به ۷۸ دلار و ۹ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در اوت، با ۰.۵ درصد كاهش، به ۷۷ دلار و ۷ سنت در هر بشكه رسيد.
كاهش قيمت نفت تحت تاثير انتشار يك نظرسنجي در روز جمعه روي داد كه نشان داد اعتماد مصرف‌كننده امريكا در ژوئن، به پايين‌ترين حد در هفت ماه اخير رسيده است زيرا خانوارها نگران فاينانس شخصي خود و تورم هستند.
با اين حال، هر دو شاخص، با سيگنال‌هايي كه از تقاضاي قوي‌تر براي سوخت وجود دارد، رشد حدود چهار درصدي خود در هفته گذشته را حفظ كردند. رشد هفته گذشته، بزرگ‌ترين رشد هفتگي نفت از آوريل بود.
توني سايكامور، تحليلگر بازار در شركت سنگاپوري‌اي جي، در اين باره گفت: رشد قوي هفته گذشته، تحت تاثير پيش‌بيني‌هاي اوپك پلاس و آژانس بين المللي انرژي از رشد قوي تقاضا براي نفت در سال ۲۰۲۴، روي داد. با اين حال، با توجه به منافع اوپك در نفت خام، تا حدودي بدبيني نسبت به پيش بيني‌هاي اين گروه وجود دارد.
وي افزود: آمار نه چندان مطلوب اعتماد مصرف‌كننده امريكا كه روز جمعه منتشر شد، نشان مي‌دهد تاب آوري مصرف كننده امريكايي و اقتصاد امريكا با كاهش پس انداز خانوارها براي مبارزه با نرخ‌هاي بهره بالاتر و فشار هزينه زندگي، به بوته آزمون گذاشته خواهد شد.
در اين بين، آمار رسمي نشان داد توليد نفت داخلي چين در ماه مه، بر مبناي سالانه، ۰.۶ درصد افزايش يافت و به ۱۸.۱۵ ميليون تن رسيد. توليد چين از ابتداي سال ميلادي جاري تاكنون، ۸۹.۱ ميليون تن بود كه ۱.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش يافت.
توليد صنعتي چين در ماه مه، ضعيف‌تر از انتظارات بود و كندي بخش املاك، هيچ نشانه‌اي از بهبود نداشت و به فشار بر پكن براي تقويت رشد اقتصادي افزود. آمارهاي روز دوشنبه، تا حدود زيادي منفي بودند و روند احياي ناهموار دومين اقتصاد بزرگ جهان را بارز كردند.
در فضاي ژئوپليتيكي، پس از اينكه ارتش رژيم صهيونيستي روز يكشنبه اعلام كرد تبادل آتش در مرز با لبنان ممكن است به درگيري جدي كشيده شود، نگراني‌ها نسبت به جنگ در خاورميانه ادامه يافت.
بر اساس گزارش رويترز، بازارها در سنگاپور كه قطب معاملات نفت است و ساير كشورهاي منطقه، روز دوشنبه به مناسبت تعطيلات عمومي، بسته بودند.

ارسال نظر