خريد برق صرفه‌جويي شده كشاورزان به ۴ برابر قيمت

۱۴۰۳/۰۳/۲۸ - ۲۳:۳۹:۵۷
کد خبر: ۳۱۴۷۹۳

سخنگوي صنعت برق از راه‌اندازي طرحي خبر داد كه براساس آن كشاورزان در صورت همكاري بيشتر با برنامه‌هاي مديريت مصرف برق، مي‌توانند برق صرفه جويي شده را به نرخي ٤ برابر بالاتر از قيمت تامين برق به فروش برسانند.

سخنگوي صنعت برق از راه‌اندازي طرحي خبر داد كه براساس آن كشاورزان در صورت همكاري بيشتر با برنامه‌هاي مديريت مصرف برق، مي‌توانند برق صرفه جويي شده را به نرخي ٤ برابر بالاتر از قيمت تامين برق به فروش برسانند. به گزارش تسنيم، مصطفي رجبي مشهدي گفت: كشاورزان در صورت استفاده از نيروگاه‌هاي خورشيدي، از معافيت‌هاي مرتبط با طرح‌هاي مديريت بار بهره‌مند مي‌شوند. وي در عين حال يادآور شد: همچنين اگر معادل ٨ درصد ظرفيت برقي چاه‌ها از نيروگاه‌هاي خورشيدي براي تامين برق استفاده شود، معافيت لازم را از طرح‌هاي مديريت بار تابستان خواهند داشت و همچنين در صورتي كه كشاورزان ٥ ساعت كه شامل ساعات گرم بعد از ظهر تابستان است با صنعت برق همكاري كنند، هزينه برق مصرفي در بقيه ١٩ ساعت شبانه روز رايگان خواهد بود. مديرعامل توانير در عين حال از خريد برق صرفه جويي شده توسط كشاورزان نيز خبر داد و گفت: اگر كشاورزان بتوانند با بهينه‌سازي سيستم‌هاي برقي چاه‌هاي كشاورزي و يا همكاري بيشتر، صرفه‌جويي بيشتري داشته باشند، به صورت پلكاني افزايشي، برق صرفه جويي شده را با نرخي در حدود دو هزار و ٥ تومان يعني ٤ برابر هزينه تامين برق از آنها خريداري خواهيم كرد.
رجبي مشهدي افزود: بر اساس محاسبات صورت گرفته، هر چاه كشاورزي با مصرف متعارف، مي‌تواند از اين طريق و با اندكي صرفه جويي بيشتر، در حدود ٨ تا ١ ميليون تومان از صنعت برق پاداش دريافت كند كه البته بايد پيش‌تر اين همكاري را به اداره برق منطقه خود اعلام كنند.

ارسال نظر