مكلفيم آنچه شهيد رييسي وعده داد را تكميل كنيم

۱۴۰۳/۰۳/۳۰ - ۰۰:۲۶:۵۸
کد خبر: ۳۱۴۸۸۹
مكلفيم آنچه شهيد رييسي  وعده داد را تكميل كنيم

سخنگوي دولت گفت: دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رييس‌جمهور شهيد وعده داده بود تكميل كنند. علي بهادري جهرمي در نشست خبري مشترك با صولت مرتضوي و بهرام عين‌اللهي وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اظهار كرد: در روزهاي آخر فعاليت دولت سيزدهم هستيم.

سخنگوي دولت گفت: دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رييس‌جمهور شهيد وعده داده بود تكميل كنند. علي بهادري جهرمي در نشست خبري مشترك با صولت مرتضوي و بهرام عين‌اللهي وزراي تعاون، كار و رفاه اجتماعي و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، اظهار كرد: در روزهاي آخر فعاليت دولت سيزدهم هستيم. در پي شهادت آيت‌الله رييسي و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شديم، اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رييس‌جمهور شهيد وعده داده بود را تكميل كنند. وي ادامه داد: از امروز به صورت روزانه فعاليت‌ها و اقدامات دولت سيزدهم در اين مدت كمتر از ۳ سال را معرفي مي‌كنيم. وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي جزو دستگاه‌هاي مورد ارجاع مردم و مرتبط با بحث رفاه و يارانه نقدي است. در اين دولت يارانه نقدي حدود ۹ برابر شد، همچنين كالابرگ الكترونيكي با استقبال خوبي از سوي مردم‌ همراه شد.

 بهادري جهرمي اظهار كرد: حوزه سلامت هم جزو حوزه‌هاي اولويت‌دار دولت است به طوری که  روزانه در ابتداي اين دولت، با ۷۰۹ متوفاي كرونايي مواجه بودیم كه در اين دولت به صفر رسيد. شهيد رييسي به حوزه درمان و سلامت توجه ويژه‌اي كرد. شوراي عالي سلامت را بعد از ۱۰ سال احيا كرد. درمان كودكان زير ۵ سال و همچنين دهك‌هاي نخست رايگان شد.
 دبير هيات دولت يادآور شد: در اين ۳ سال ۸ جلسه شوراي عالي اشتغال برگزار شد كه ۷ جلسه آن در زمان حيات شهيد رييسي بود. وي تاكيد كرد: در ابتداي دولت شرايط تورم به‌شدت وخيمي داشتيم كه گريبانگير دولت شده بود و معمولاً در اين شرايط تورمي، ضريب جيني بايد افزايش يابد اما برخلاف روال هميشگي در شرايط تورمي، ضريب جيني در دولت شهيد رييسي كاهش يافت و از حدود ۰.۴ درصد به ۰.۳۸ رسيد كه موجب كاهش فاصله طبقاتي در كشور شد. بهادري جهرمي گفت: دولت در حركت به سمت ساماندهي ‌واگذاري مديريت شركت‌ها به مردم و انتظام‌بخشي مردمي كه براي افزايش بهره‌وري و نظارت بر آن داشت، باعث افزايش ضريب بهره‌وري در سطح كلان و سوددهي شركت‌ها و جلوگيري از ريخت‌وپاش‌هاي متعدد شركت‌ها شد. در زمينه شركت‌هاي دولتي، ساماندهي پرداخت‌ها به مديران شركت‌ها و همچنين در صندوق‌هاي تابع دولت انجام شد و شاهد جلوگيري از پديده حقوق نجومي براي مسوولان شركت‌ها از يك‌سو و حقوق پايين كارگران از سوي ديگر بوديم.

ارسال نظر