افزايش سرعت اينترنت در كشور طبق شاخص‌هاي سازمان و مراجع بين المللي

۱۴۰۳/۰۳/۳۰ - ۰۱:۰۶:۰۵
کد خبر: ۳۱۴۹۱۸

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از افزايش حداقل ۲۰ درصدي سرعت اينترنت ثابت و همراه از نيمه دوم آذرماه سال گذشته تا نيمه اول خرداد ماه امسال در كشور خبر داد و گفت: 

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي از افزايش حداقل ۲۰ درصدي سرعت اينترنت ثابت و همراه از نيمه دوم آذرماه سال گذشته تا نيمه اول خرداد ماه امسال در كشور خبر داد و گفت: 
پيش بيني مي‌شود باتوجه به برنامه در دست اجراي احداث سايت‌هاي ۵G و پروژه افزايش اتصال فيبرنوري امسال شاهد تحول قابل توجه در افزايش سرعت اينترنت ثابت و همراه خواهيم بود. به گزارش ايسنا، امير لاجوردي- قائم مقام وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در امور ارتباطات و رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- با بيان اينكه اين سازمان به عنوان رگولاتور اين حوزه به‌طور دقيق نسبت به رصد و بررسي كيفيت شبكه اقدام كرده كه براي شفافيت و استحضار مردم آن را در آدرس  netsanjplus.ir/mobile-trends در دسترس عمومي قرار داده، گفت: بر اساس آمار و نتايج ثبت شده، ميانگين سرعت اينترنت اپراتور همراه اول از نيمه آذرماه سال گذشته تا نيمه اول خرداد امسال از ۱۱، ۴۲ به ۱۳، ۸۴ مگابيت برثانيه و در اپراتور ايرانسل از ۱۰، ۹۵ به ۱۲، ۶۴ مگابيت برثانيه رسيده است. وي افزود: به عبارتي تا ۱۵ خردادماه سرعت اينترنت همراه اول ۲۱، ۳ درصد و ايرانسل ۱۵، ۴ درصد رشد پيدا كرده است. لاجوردي با اشاره به آمار به ثبت رسيده در داشبوردهاي جهاني سنجش سرعت اينترنت در دنيا نيز خاطرنشان كرد: بر اساس آمار اعلامي مجموعه اُكلا به عنوان يكي از مراجع بين المللي در سايت اسپيدتست، ميانه سرعت اينترنت در بخش ثابت و همراه از دي ماه سال گذشته تاكنون حدود ۲۰ درصد افزايش داشته است.

وي افزود: بر اساس آمار اعلام شده از سوي اين مرجع، ميانه سرعت اينترنت همراه در نيمه نخست ماه جاري ۳۷، ۳۶ مگابيت اعلام شده است درحاليكه در نيمه دوم آذر سال گذشته سرعت اين بخش ۳۱، ۲۹ مگابيت بوده است كه نشان مي‌دهد سرعت اينترنت همراه ۱۹، ۴ درصد در اين مدت افزايش پيدا كرده است. رييس سازمان تنظيم مقررات در مورد سرعت اينترنت ثابت تصريح كرد: بر اساس اعلام آمارهاي مجموعه اُكلا، ميانه سرعت اينترنت ثابت در كشور در نيمه نخست ماه جاري ۱۵، ۲۸ مگابيت برثانيه اعلام شده است كه در نيمه دوم آذر ماه گذشته ۱۲، ۶۲ مگابيت برثانيه بوده است كه يعني در اين مدت ۲۱ درصد سرعت اينترنت ثابت زياد شده است.  لاجوردي با اشاره تعهد اپراتورها در اوايل دي ماه سال گذشته مبني بر افزايش ۳۰ درصدي سرعت اينترنت تا ابتداي تيرماه امسال گفت: روند افزايشي سرعت اينترنت اپراتورهاي همراه به گونه ايست كه پيش بيني مي‌شود در تاريخ اعلام شده سرعت اينترنت به تعهدي كه اپراتورهاي اين حوزه داده‌اند نزديك مي‌شود و با برنامه‌هايي كه به خصوص در احداث سايت ۵G در دست اجراست سرعت اينترنت همراه با رشد قابل قبولي همراه است. وي در ادامه در مورد برنامه‌هاي توسعه‌اي در دست اقدام تصريح كرد: در ابتداي دولت سيزدهم تعداد سايت‌هاي ۵G از ۱۰ سايت با افزايش ۲۰۰ برابري، امروز به نزديك ۲ هزار سايت رسيده است كه مطابق برنامه‌ريزي تا پايان سال تعداد آنها به بيش از ۵ هزار سايت مي‌رسد.

ارسال نظر