انتخابات و اهميت مقابله با تورم

۱۴۰۳/۰۳/۳۰ - ۰۱:۰۹:۰۹
کد خبر: ۳۱۴۹۲۱
انتخابات و اهميت مقابله با تورم

در مناظرات و برنامه‌هاي تبليغاتي موضوع مشترك بيشتر نامزدها بحث توجه به حقوق و دستمزد و معيشت كارگر و كارمند و بازنشسته بوده است.

حميد نجف

در مناظرات و برنامه‌هاي تبليغاتي موضوع مشترك بيشتر نامزدها بحث توجه به حقوق و دستمزد و معيشت كارگر و كارمند و بازنشسته بوده است. طبعا هر يك از نامزدهايي كه بر صندلي رياست‌جمهوري‌خواهند نشست هم بايد به دو موضوع مهم توجه كنند: اول بحث معيشت وحقوق و دستمزدها و مساله بعد توجه به گراني و كنترل و مهار تورم. راه دستيابي به رشد اقتصادي در كشور مستلزم توجه به اين دو مقوله مهم است. براي آنكه چرخ اقتصاد مملكت بچرخد بايد به نيروي كار بها داد كه به آن سرمايه انساني گفته مي‌شود و اين سرمايه بايد تقويت شود و به آينده اميدوار باشد تا به زندگي و كار اميد پيدا كند. موتور محرك اقتصاد، جامعه كارگري و نيروي انساني هستند و هر دولتي كه سركار مي‌آيد بايد نسبت به جامعه كارگري، كارمندي و مستخدمين بخش‌هاي دولتي و خصوصي كه در حال فعاليت هستند بي‌تفاوت نباشد. دولت آينده براي توفيق بيشتر بايد به سمت رشد و رونق اقتصادي برود و گردش چرخ اقتصاد را مدنظر داشته باشد و انگيزه و رضايت شغلي و اميد به زندگي مردم را افزايش دهد. هر كدام از نامزدها در صورت پيروزي در انتخابات بايد موانع پيش روي توليد و كار را بردارند. ايجاد و توسعه كسب و كارهاي اينترنتي و رفع محدوديت دسترسي افراد به شبكه‌هاي مجازي از ديگر اقداماتي است كه در جهت رشد اقتصادي و امرار معاش مردم بايد در پيش گرفته شود. هر نامزدي كه وعده‌اي مي‌دهد بايد بتواند آن را عملي كند در غير اين صورت موجب بي‌اعتمادي به دولت و نارضايتي و دلسردي مردم مي‌شود. تورم محصول اين دولت نيست و طي سال‌هاي گذشته و در دولت‌هاي مختلف شاهد اين تورم بوديم ولي تك‌رقمي كردن تورم راه و روش مي‌خواهد و براي اين منظور دو كار بايد صورت گيرد كه كشور به پيشرفت برسد، يا بايد تحريم‌ها را‌برداريم و در سياست خارجي به سراغ برجام برويم يا اگر به هر دليل نمي‌توانيم، از ظرفيت داخل كشور استفاده كنيم و آشتي ملي برقرار شود.  

اتفاقي كه در ۴ سال اول دولت گذشته افتاد و اندك رشد اقتصادي و سرمايه‌گذاري خارجي و رونق توليد را شاهد بوديم حاصل حس اميدي بود كه در بحث توافقات برجام صورت گرفت. اين امر باعث شد قيمت‌ها كنترل شود، بخشي از دلارها آزاد شد و مناسبات بين‌المللي بيشتر شد و همه اينها دست به دست هم داد تا بخشي از مشكلات اقتصادي در داخل برطرف شود، اما در ۴ سال بعد به دليل پاره كردن برجام به عقب برگشتيم و افزايش تورم را شاهد بوديم.

ارسال نظر