كپي چيني اينستاگرام رونمايي شد

۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۰۱:۰۳:۰۲
کد خبر: ۳۱۴۹۹۹

شركت متا كه مالك فيس‌بوك و اينستاگرام است و سابقه طولاني در كپي‌برداري از قابليت‌ها و سرويس‌هاي رقبا دارد، با عرضه اپليكيشن مشابه سرويس اشتراك گذاري عكس خود توسط چيني‌ها روبرو شده است. به گزارش ايسنا، تيك‌تاك به تازگي يك اپليكيشن اشتراك گذاري عكس به نام Whee را راه‌اندازي كرده كه عين اينستاگرام نيست اما كاملا شبيه آن است.

شركت متا كه مالك فيس‌بوك و اينستاگرام است و سابقه طولاني در كپي‌برداري از قابليت‌ها و سرويس‌هاي رقبا دارد، با عرضه اپليكيشن مشابه سرويس اشتراك گذاري عكس خود توسط چيني‌ها روبرو شده است. به گزارش ايسنا، تيك‌تاك به تازگي يك اپليكيشن اشتراك گذاري عكس به نام Whee را راه‌اندازي كرده كه عين اينستاگرام نيست اما كاملا شبيه آن است. تيك‌تاك، اپليكيشن Whee را به عنوان اپليكيشن اشتراك گذاري عكس با دوستان نزديك، معرفي كرده است. در توصيف اين اپليكيشن در فروشگاه گوگل‌پلي آمده است: تصاوير زندگي واقعي را گرفته و با دوستاني كه مي‌توانند ببينند، به اشتراك بگذاريد و به خودتان اجازه دهيد نسخه اصلي خودتان باشيد. اين اپليكيشن بهترين محل براي اشتراك گذاري لحظات زندگي است. 
اسكرين‌شات‌هاي اين اپليكيشن، ويژگي‌هايي مانند جست‌وجوي عكس، فهرستي از دوستان براي ارسال پيام و يك فيد و كپشن‌هاي عكس را نشان مي‌دهد كه از طراحي امكاناتي براي ارتباط با دوستان در اين پلتفرم حكايت دارد. به نظر مي‌رسد تيك‌تاك با اپليكيشن جديد، سرگرم محك زدن اوضاع است.
 نسخه اندرويد اين اپليكيشن در حال حاضر در ده‌ها كشور قابل دسترس است اما طبق گزارش پايگاه فناوري «اندرويد پليس»، در امريكا موجود نيست. همچنين در فروشگاه iOS اپل ديده نمي‌شود. تيك‌تاك و شركت مادرش بايت‌دنس، در اين باره اظهارنظر نكردند. بر اساس گزارش ورج، اين نخستين اپليكيشن تيك‌تاك نيست كه از اينستاگرام كپي‌برداري كرده است. اين شركت در آوريل، اپليكيشن اشتراك گذاري عكسي به نام «تيك‌تاك نوت» را معرفي كرد.