هزينه نقل و انتقال در شهرك‌هاي صنعتي صفر شد

۱۴۰۳/۰۳/۳۱ - ۰۱:۱۳:۴۶
کد خبر: ۳۱۵۰۰۴

معاون وزير صمت از معافيت هزينه نقل و انتقال در واحدهاي صنعتي به دليل ايجاد بهره‌وري بالا خبر داد.

معاون وزير صمت از معافيت هزينه نقل و انتقال در واحدهاي صنعتي به دليل ايجاد بهره‌وري بالا خبر داد. فرشاد مقيمي، مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و معاون وزير صمت گفت: با توجه به نامگذاري شعار سال از سوي رهبر انقلاب طبيعتاً ما بايد ظرفيت لازم به منظور مشاركت مردم در بخش صنعتي كشور را مهيا كنيم، متأسفانه ما در برخي از شهرك‌هاي صنعتي با فقدان زيرساخت‌ها مواجه هستيم.
وي ادامه داد: يكي از زير ساخت‌هاي ما در شهرك‌هاي صنعتي ايجاد كارگاه‌هاي صنعتي است سياست ايجاد كارگاه‌هاي صنعتي در دستور كار است. اگر سرمايه‌گذاري بخواهد با تفكيك كارگاه‌ها اقدامي را انجام دهد تأمين مالي براي تسريع زيرساخت‌ها ارايه داده مي‌شود كه هزينه‌ها به ميزان ۸۰ درصد كاهش پيدا مي‌كند.
مقيمي بيان كرد: در حال حاضر ۸۰ هزار واحد صنعتي در كشور داريم. با مجوز وزارت صنعت ۳ ميليون و ۲۰۰ هزار صنف داريم كه ۶۰۰ هزار توليدي و توزيعي هستند و كار تخصصي فروش و بازاريابي را انجام مي‌دهند لذا فرايندي مهيا شده است تا كنار واحدهاي صنعتي از محيط‌هاي توليدي حمايت شود تا جامعه صنعتي مسائل مربوط به بازاريابي و فروششان حل شود.
معاون وزير صمت بيان كرد: اگر فردي براي نوسازي واحد صنعتي خود اقدام مي‌كرد ما هزينه نقل و انتقال دريافت مي‌كرديم، اما اكنون ما اين هزينه را معاف كرده‌ايم به‌طوري كه افراد ترغيب شوند تا واحد صنعتي خود را فعال و يا ايجاد كنند تا بهره‌وري را بالا ببرند.
مقيمي در برنامه راديو اقتصاد اظهار كرد: در تعامل با اتاق بازرگاني اصلاحات انجام شده و ۲۱ مورد تغييرات با مشاركت تشكل‌هاي بخش خصوصي در سياست‌ها اجرايي و تدوين شده است.

ارسال نظر