ورود ۱۰ شركت جديد به بورس تا پايان سال ۱۴۰۳

۱۴۰۳/۰۴/۰۴ - ۰۱:۳۹:۳۸
کد خبر: ۳۱۵۲۲۳

عليرضا عسگريان، معاون رفاه و امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي ورود شركت‌ها به بورس در سال ۱۴۰۳ اشاره كرد اعلام كرد: اين وزارتخانه درصدد است تا در سال ۱۴۰۳ شركت‌هايي را كه از صورت مالي بسيار دقيقي برخوردارند و قادر به احياي شاخص بورس هستند را به صورت ويژه وارد بازار سرمايه كند.

عليرضا عسگريان، معاون رفاه و امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي ورود شركت‌ها به بورس در سال ۱۴۰۳ اشاره كرد اعلام كرد: اين وزارتخانه درصدد است تا در سال ۱۴۰۳ شركت‌هايي را كه از صورت مالي بسيار دقيقي برخوردارند و قادر به احياي شاخص بورس هستند را به صورت ويژه وارد بازار سرمايه كند.

وي اظهار داشت: طبق ارزيابي‌هاي انجام شده اكنون تعداد ۱۰ شركت از آمادگي لازم براي ورود به بورس برخوردارند كه طبق برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته درصدد عرضه اين شركت‌ها به بورس تا پايان سال جاري هستيم.

عسگريان خاطرنشان كرد: با ورود شركت‌ها به بورس زمينه شفافيت صورت‌هاي مالي و نيز نمايش قيمت‌ها در بازار فراهم مي‌شود كه از طريق آن مي‌توان نسبت به بودجه مورد نياز براي عملياتي شدن فعاليت‌ها تصميم‌گيري كرد.

معاون رفاه و امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ادامه داد: بايد تلاش كرد تا تنظيم شاخص‌ها به گونه‌اي باشد كه ورود شركت‌ها به بورس تسهيل شود، زيرا اين اتفاق علاوه بر اينكه داراي برخي منافع براي شركت‌ها است به نفع سهامداران خواهد بود.

وي، برنامه اصلي وزارت كار در سال ۱۴۰۳ را ورود شركت‌ها به بورس عنوان كرد و گفت: انجام چنين اقدامي براي شركت‌ها حياتي است اما ورود برخي از شركت‌ها نيازمند زمان است تا بتوان فعاليت‌ آنها را با شاخص‌هاي مدنظر سازمان بورس مطابقت داد.

عسگريان با تاكيد بر اينكه در كنار بورس به دنبال استفاده از روش‌هاي ديگر براي تامين مالي شركت‌ها هستيم، افزود: سال گذشته از طريق انتشار برخي اوراق‌هاي مختلف اقدام به تامين مالي شركت‌ها كرديم.

معاون رفاه و امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به مقايسه مزاياي تامين مالي از طريق بازار سرمايه نسبت به سيستم بانكي پرداخت و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش توليد با مشاركت مردم نام‌گذاري شده، بنابراين با توجه به حضور گسترده مردم در بازار سهام اين بازار مي‌تواند با تاثير زيادي در تحقق شعار سال همراه باشد و مردم نيز با حضور موثر خود در بورس كمك‌كننده در اين اتفاق مهم خواهند بود.

وي، مشاركت مردم در حوزه اقتصاد را يكي از مهم‌ترين و دقيق‌ترين مباحث مطرح شده در اقتصاد عنوان كرد و گفت: با ورود مردم به حوزه اقتصاد، زمينه افزايش پايداري اقتصاد در سطح بسيار بالايي فراهم خواهد شد.

عسگريان به وجود موانع در اين مسير اشاره كرد و گفت: اكنون همه دستگاه‌ها به خصوص دولت متمركز هستند تا چگونگي تسهيل ورود مردم در اقتصاد و نيز توليد را با كمك خريد سهام در بورس مورد بررسي قرار دهند.

معاون رفاه و امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي به تلاش‌هاي صورت گرفته براي ورود جمع كثيري از مردم به حوزه‌هاي اقتصادي كشور اشاره كرد و گفت: اكنون برنامه‌هاي مهمي براي جهش توليد با مشاركت مردم در دستور كار وزارت كار قرار گرفته كه دولت هم در اين زمينه برنامه‌هاي مهمي را ارايه كرده است.

وي اظهار داشت: امسال از آمادگي خوبي براي مشاركت مردم در اقتصاد و نيز توليد كشور برخورداريم كه در اين راستا بازار سرمايه مي‌تواند نقش بسزايي را در تحقق اين هدف داشته باشد.

عسگريان با بيان اينكه اميدواريم بازار سهام از آمادگي لازم براي پذيرش عرضه شركت‌هاي جديد در بورس برخوردار باشد، گفت: به‌طور حتم مسائلي مانند تداوم اجراي عرضه‌هاي اوليه، افزايش حضور مردم و خريد خرد در بورس زمينه‌ساز كمك‌ در تغيير درك مردم براي حضور در اقتصاد و توليد است.

وي به اقدامات انجام شده از سوي وزارت كار، تعاون و رفاه اجتماعي براي جلوگيري از قطعي برق و گاز شركت‌ها اشاره كرد و گفت: در اين زمينه اقداماتي در دستور كار قرار گرفته كه بخشي از آن در سال گذشته به مرحله اجرا رسيد.

عسگريان، رفع اين مشكل را نيازمند زمان دانست و خاطرنشان كرد: در اين زمينه تعدادي از صنايع بزرگ اقدام به تاسيس نيروگاه‌هاي اختصاصي كردند، حتي اكنون برخي از صنايع از چنين ظرفيتي برخوردارند كه قسمتي از ظرفيت توليد برق را وارد شبكه كنند.

معاون رفاه و امور اقتصادي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي خاطرنشان كرد: در حوزه گاز نيز مخازن مختلفي در حال طراحي است تا از طريق ذخيره‌سازي آن در تابستان امكان استفاده از اين ذخاير در فصل زمستان فراهم شود.

وي با اعلام اينكه اجراي اين تصميمات كلان نيازمند بازه زماني سه تا پنج ساله است، افزود: در دولت تصميماتي براي ايجاد تسهيلات دوجانبه اتخاذ شده كه در اين راستا شركت‌ها بايد خود تامين‌كننده انرژي يا ذخيره‌كننده انرژي باشند.

وي با اشاره به عرضه كالاها در بورس اعلام كرد: عرضه كالاها به بورس براي وزارت كار به عنوان يك هدف‌گذاري مطلوب تلقي مي‌شود اما اين اقدام نيازمند آن است كه كالاها از استاندارد لازم براي عرضه در بورس برخوردار باشند، همچنين تاكنون معاملات هر كالايي كه وارد بورس كالا شده با موفقيت همراه بوده است.

ارسال نظر