کدام کشورها بیشترین آمادگی پذیرش هوش مصنوعی را دارند؟

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۱۹:۵۲:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۳۰۸
کدام کشورها بیشترین آمادگی پذیرش هوش مصنوعی را دارند؟

صندوق بین‌المللی پول شاخص آمادگی هوش مصنوعی برای ۱۷۴ کشور را منتشر کرد.

صندوق بین‌المللی پول (IMF)، شاخص آمادگی هوش مصنوعی (AIPI) خود را منتشر کرد که میزان آمادگی جهان برای هوش مصنوعی (AI) را ترسیم و سطح آمادگی پذیرش هوش مصنوعی برای ۱۷۴ کشور را ارزیابی می‌کند.

به گزارش ایسنا، این آژانس مالی در بیانیه‌ای اعلام کرد که داشبورد AIPI ۱۷۴ اقتصاد را بر اساس زیرساخت‌های دیجیتال، سرمایه انسانی، سیاست‌های نیروی کار، نوآوری، ادغام و مقررات ردیابی می‌کند.

در حالی که هوش مصنوعی می‌تواند بهره‌وری، رشد اقتصادی و درآمد را افزایش دهد، همچنین می‌تواند میلیون‌ها شغل را از بین ببرد و نابرابری را افزایش دهد.

نتایج تحقیقات صندوق بین‌المللی پول در ماه ژانویه نشان داد که هوش مصنوعی می‌تواند ۳۳ درصد از مشاغل را در اقتصادهای پیشرفته، ۲۴ درصد مشاغل در اقتصادهای نوظهور و ۱۸ درصد مشاغل در کشورهای کم درآمد را به خطر بیندازد.

اما از جنبه روشن‌تر، هوش مصنوعی، پتانسیل بسیار زیادی برای افزایش بهره‌وری مشاغل موجود دارد و می‌تواند به ابزاری مکمل برای آنها تبدیل شود و حتی با مشاغل و صنایع جدید همراه شود.

این آژانس مالی گفت که اقتصادهای ثروتمندتر در مقایسه با کشورهای کم درآمد، برای پذیرش هوش مصنوعی مجهزتر هستند.

بیشتر اقتصادهای بازار نوظهور و کشورهای کم درآمد نسبت به اقتصادهای پیشرفته، سهم کمتری از مشاغل با مهارت بالا دارند، بنابراین احتمالا کمتر تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و با اختلالات فوری کمتری از هوش مصنوعی مواجه خواهند شد.

بیزنس گزارش کرد، بسیاری از این کشورها فاقد زیرساخت‌ها یا نیروی کار ماهر مورد نیاز برای بهره‌برداری از مزایای هوش مصنوعی هستند که می‌تواند نابرابری را در بین کشورها بدتر کند.

ارسال نظر