چرا بايد به پزشكيان راي داد

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۳:۴۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۵۳۷۰

در فاصله یک روز مانده با موعد رسمي انتخابات ۸تيرماه، همچنان بخشي از جامعه ايراني در وهله نخست نمي‌دانند آيا بايد در انتخابات شركت كنند و در مرحله بعد هم نمي‌دانند به كدام گفتمان بايد راي دهند؟ البته حضور غيرمنتظره‌ پزشكيان در ميان افراد تاييد صلاحيت شده توانست تا حدودي جامعه را نسبت به انتخابات حساس كند و در ادامه پيوستن برخي چهره‌هاي مشهور اقتصادي و سياسي به تيم او، پزشكيان را بيش از پيش در افكار عمومي مطرح كرد.پزشكيان تا اينجاي كار، نشانِ فردي صبور و آرام را دارد و به هيچ عنوان در حواشي و تله‌هاي احساسي ساير رقيبان نيفتاده است.

محسن عباسی

در فاصله یک روز مانده با موعد رسمي انتخابات ۸تيرماه، همچنان بخشي از جامعه ايراني در وهله نخست نمي‌دانند آيا بايد در انتخابات شركت كنند و در مرحله بعد هم نمي‌دانند به كدام گفتمان بايد راي دهند؟ البته حضور غيرمنتظره‌ پزشكيان در ميان افراد تاييد صلاحيت شده توانست تا حدودي جامعه را نسبت به انتخابات حساس كند و در ادامه پيوستن برخي چهره‌هاي مشهور اقتصادي و سياسي به تيم او، پزشكيان را بيش از پيش در افكار عمومي مطرح كرد.پزشكيان تا اينجاي كار، نشانِ فردي صبور و آرام را دارد و به هيچ عنوان در حواشي و تله‌هاي احساسي ساير رقيبان نيفتاده است. پزشكيان بيش از هر كانديداي ديگري به بدنه مردم نزديك است و پيشينه سفيد او به افزايش بُرد اجتماعي او كمك شاياني كرده است. او نه تنها حمايت‌بخش اليت جامعه را دارد و نماينده مردمي است كه مطالبات فروخورده بسياري دارند بلكه دهك‌ها و اقشار محروم جامعه هم بخشي از خواسته‌هاي خود را در بطن گفتمان پزشكيان جست‌وجو مي‌كنند.

نقطه قوت بزرگ پزشكيان گذشته‌ سالم، شخصيت ساده و قابل فهم براي عموم مردم و مشاوران كاركشته‌ و شناخته‌شده‌اش هستند.پزشكيان بيش از هر كانديداي ديگر توانايي جذب آراي خاكستري را دارد. در شرايطي كه بسياري از نامزدها وعده‌هاي دهان پركني مي‌دهند، پزشكيان وعده‌ مبهم نمي‌دهد، قول‌هاي رويايي و غير واقع‌بينانه نمي‌دهد و شرايط روز و فشارهاي كشور را به عنوان يك عامل تاثيرگذار بر دولت بعدي ذكر مي‌كند. علي‌رغم تخريب‌هاي رقبا پزشكيان، مقابله به مثل نمي‌كند و آرام و محترمانه تنها گفتمان خود را مطرح مي‌كند. نطق پزشكيان بي‌تكلف است، براي مردم قابل فهم است و پيچيده‌ترين مسائل را به زباني ساده عنوان مي‌كند، يك زبان عاميانه كه به سادگي توسط مردم درك مي‌شود.  پزشكيان در گفتمانش خضوع رفتاري و گفتاري دارد، ادعاي داناي كل بودن ندارد و معتقد است منطق كارشناسي در تصميمات از بين رفته و بايد كارشناسي را در اخذ تصميمات مد نظر قرار داد.پزشكيان همچنين نگاه ويژه‌اي بر قوميت‌ها دارد و بيشتر از ساير كانديداها بر مساله زنان تاكيد دارد.

پزشكيان كمتر از بقيه حاشيه و سر و صدا دارد و سعي بر درگيري با ساير كانديداها ندارد و همواره پاسخ‌هايش با نگاه بر منافع ملي و مسائل كلان كشور است. پزشكيان بر اتفاقات اجتماعي حساس است و در بزنگاه‌ها سعي كرده است طرف مردم بايستد. پزشكيان مسائل كلان اقتصادي و سياسي و منافع ملي را بسيار ساده و قابل فهم براي عموم مردم و فعالان اقتصادي بيان مي‌كند و ضعف‌ها و مشكلات كشور را بي پرده بيان مي‌كند.  تحريم‌ها و سياست خارجي در حال حاضر مهم‌ترين مساله‌ خارجي كشور است و  حضور  ظريف وزنه بسيار سنگيني به نفع پزشكيان در سياست خارجي  است فردي كه در ستاد ساير كانديداها، كسي حتي نزديكش هم نيست.
پزشكيان توان نزديك شدن به اصولگراهاي ميانه‌رو را دارد، پزشكيان تنها كسي است كه مي‌تواند كساني كه با صندوق‌هاي راي قهر كرده‌اند را  به تفكر دوباره وادارد اما هنوز كه چند روز به انتخابات مانده، بسياري از چهره‌هاي شناخته شده حوزه هنر و ورزش و اقتصادي هم حمايت قاطع خود را از پزشكيان اعلام كرده‌اند هرچند برخي هم موضع‌گيري در خصوص انتخابات نداشته‌اند. بايد ديد در چند روز آينده با انصراف برخي كانديداها فضاي انتخابات به كدام سمت خواهد رفت. فضا تا اينجاي كار خيلي نزديك پيش مي‌رود و به نظر من بايد منتظر يك بمب خبري به نفع يكي از كانديداها در يكي- دو روز مانده به انتخابات باشيم كه موج پاياني را در روزها و ساعات باقي مانده به راي‌گيري به نفع آن كانديدا رقم بزند. با نزديك شدن به زمان راي‌گيري حواشي بيشتري از كانديداها مخابره خواهد شد.

ارسال نظر