باج‌گيري چند ميليون دلاري هكرها از دولت اندونزي

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۳:۴۶:۳۲
کد خبر: ۳۱۵۳۷۲

دولت اندونزي با حمله باج افزاري روبرو شده كه بسياري از سازمان‌ها را فلج كرده و اسباب دردسر شهروندان شده، اما براي پرداخت باج درخواستي هكرها، زير بار نرفته است. به گزارش ايسنا، مقامات دولتي تاييد كردند «مركز داده ملي» اندونزي در ۲۰ ژوئن هدف حمله سايبري قرار گرفت.

دولت اندونزي با حمله باج افزاري روبرو شده كه بسياري از سازمان‌ها را فلج كرده و اسباب دردسر شهروندان شده، اما براي پرداخت باج درخواستي هكرها، زير بار نرفته است. به گزارش ايسنا، مقامات دولتي تاييد كردند «مركز داده ملي» اندونزي در ۲۰ ژوئن هدف حمله سايبري قرار گرفت. اين حمله ظاهرا توسط شاخه‌اي از گروه هكري «لاك‌بيت» سازماندهي شده و از «لاك‌بيت ۳» براي رمزنگاري اطلاعات به سرقت رفته، استفاده شده است. وب سايت «رجيستر» گزارش كرد حداقل ۲۱۰ موسسه ملي، تحت تاثير اين حمله سايبري قرار گرفته‌اند كه مشكلاتي را در امور مربوط به گذرنامه، ويزا، مجوز اقامت و موارد مشابه به دنبال داشته و به صف‌هاي طولاني در فرودگاه‌هاي سراسر كشور منجر شده است.

قرباني حمله باج افزاري براي پس گرفتن فايل‌هاي مسروقه يا بايد باج درخواستي را پرداخت كند تا كليد رمزگشايي را از هكرها دريافت كند و به فعاليت عادي برگردد يا از نسخه پشتيبان استفاده كند و سپس درباره فايل‌هاي مسروقه، مذاكره كند. مقامات اندونزي نگفته‌اند كه آيا باج، پرداخت شده است يا خير. هكرها حدود هشت ميليون دلار رمزارز درخواست كرده‌اند. بر اساس گزارش تِك رادار، حمله باج افزاري، يكي از مخرب‌ترين و مختل‌كننده‌ترين روش‌هاي حمله سايبري است. صدها گروه هكري، دسترسي به موسسات مهم را از كساني كه دسترسي اوليه را پيدا كرده‌اند، خريداري مي‌كنند و سپس از «فراهم كنندگان باج افزار به عنوان يك سرويس» مانند «لاك‌بيت»، براي انجام حمله باج افزاري خود استفاده مي‌كنند. در مرحله بعد، اطلاعات حساس قربانيان را استخراج و همه فايل‌ها را رمزنگاري مي‌كنند. از اين رو، حتي اگر قربانيان، نسخه پشتيبان سيستم‌هاي خود را فعال كنند، هكرها همچنان اطلاعات حساس را در اختيار خواهند داشت و ممكن است تهديد كنند در صورت عدم دريافت باج، آنها را در اينترنت منتشر مي‌كنند.

ارسال نظر