اسقاط 61 هزار دستگاه خودرو فرسوده در 3 ماه

۱۴۰۳/۰۴/۰۶ - ۲۳:۵۳:۵۸
کد خبر: ۳۱۵۳۸۱

رييس ستاد نوسازي ناوگان و اسقاط خودروهاي فرسوده با اشاره به اسقاط بيش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده در سه ماهه امسال گفت: قطعا با اين روند مي‌توانيم ركورد اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو در سال را بشكنيم.

رييس ستاد نوسازي ناوگان و اسقاط خودروهاي فرسوده با اشاره به اسقاط بيش از ۶۱ هزار دستگاه خودرو فرسوده در سه ماهه امسال گفت: قطعا با اين روند مي‌توانيم ركورد اسقاط ۳۰۰ هزار خودرو در سال را بشكنيم.

مهران سالاريه گفت: ابتداي سال گذشته ستادي در وزارت صمت تشكيل شد و مسووليت اسقاط خودروهاي فرسوده به اين ستاد محول شد.

وي افزود: در همين راستا حركت جهشي در راستاي اسقاط خودروهاي فرسوده ايجاد شد. در سال گذشته 25 درصد نسبت به مجموع چهار سال گذشته رشد داشتيم و امسال نيز تقريبا تا امروز 98 درصد سال گذشته را پوشش داده‌ايم كه قطعا با اين روند مي‌توانيم ركورد سال‌هاي گذشته را كه بيش از سيصد هزار خودرو بود را بشكنيم.

وي گفت: در طرح بدون جايگزين كه خودروهاي فرسوده از رده خارج شده‌اند شامل اسقاط 60 هزار و 236 دستگاه بوده كه طي سه ماه گذشته انجام شده است.

سالاريه اظهاركرد: در طرح جايگزين و البته در بخش تاكسي يك هزار و صد و سه تاكسي ثبت نام شده‌اند كه نيمي از اين تاكسي‌ها از رده خارج شد و جايگزين شده‌اند. 287 تاكسي برون شهري نيز از رده خارج و جايگزين شده‌اند كه در طرح‌هاي جايگزين شخصي نيز شاهد اسقاط و جايگزيني 15 دستگاه بوده‌ايم. در مجموع بيش از 61 هزار دستگاه خودرو فرسوده طي سه ماهه امسال از رده خارج شده است.

رييس ستاد نوسازي ناوگان و اسقاط خودروهاي فرسوده يادآورشد: مالكين خودرويي كه مي‌خواهند خودروهاي خود را تبديل به احسن كنند 20 درصد سهميه عرضه خودروسازان را به خود اختصاص مي‌دهند.

وي افزود: عوامل مختلفي در روند اسقاط و جايگزيني استاندارد خودروها اثر گذار هستند. تسهيلاتي كه در اين عرصه ارايه مي‌شود طبق قانون بايد به داوطلبان اعطا شود. در همين قانون اسقاط خودروهاي صندوقي در نظر گرفته شده است كه متقاضيان اسقاط مي‌توانند از اين صندوق استفاده كنند كه البته اين صندوق بايد شكل بگيرد.

رييس ستاد نوسازي ناوگان و اسقاط خودروهاي فرسوده يادآورشد: در آيين نامه‌اي كه اواخر سال گذشته ابلاغ شد، عنوان مي‌كند كه دولت قيمت خودروهاي اسقاطي را بيشتر از قيمت سال گذشته خريداري مي‌كند كه دست فروشنده را براي جايگزيني باز مي‌كند. به همين دليل از ابتداي سال رشد اسقاط خودروهاي فرسوده به مراتب افزايش پيدا كرده است. در كنار اين امر بايد تسهيلات بانكي و امور تسهيل‌گر ديگر نيز ايجاد شود كه اين موارد نيز در آينده قطعا به اين فرصت‌ها اضافه مي‌شود.

ارسال نظر