زمان تغییر شیوه جنگ غزه فرا رسیده است؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۱۰:۴۶:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۶۲۲
زمان تغییر شیوه جنگ غزه فرا رسیده است؟

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند روزهای عملیات در رفح رو به پایان است و زمان تغییر شیوه جنگ کنونی علیه نوار غزه فرا رسیده است.

کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش این رژیم در روزهای آینده قصد دارد به عملیات نظامی خود در رفح و نیز به جنگ علیه غزه به شیوه کنونی آن پایان دهد.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم از اوایل شامگاه یکشنبه، برای ارزیابی شرایط امنیتی جنوب نوار غزه، پایان دادن به عملیات رفح و تغییر دراماتیک و چشمگیر در شیوه جنگ کنونی با یوآو گالانت، وزیر جنگ، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش و فرمانده منطقه جنوب و فرماندهان لشکرهای مختلف نشستی را برگزار کرد.

طبق گزارش این رسانه عبری، این مسأله به معنای ورود به مرحله حملات و تهاجمات متمرکز و مشخص همراه با حملات هوایی است.

نتانیاهو پیشتر تاکید کرده بود که نبردها به شکل کنونی که ارتش این رژیم در رفح به راه انداخته است، در شرف پایان است.

وی در ادامه اعلام کرده بود: مرحله خشونت‌بار نبردها علیه جنبش حماس در شرف پایان است و این بدان معنا نیست که جنگ در شرف پایان است اما جنگ در مرحله شدید آن در رفح در شرف پایان است و در مرحله بعد، برخی از نیروهای خود را در جبهه شمال مستقر خواهیم کرد.

به رغم هشدارهای بین‌المللی نسبت به پیامدهای حمله به رفح، رژیم صهیونیستی ۶ مه حمله به این شهر را آغاز کرد که با موجی از محکومیت‌های عربی و بین‌المللی مواجه شد.

اشغالگران برای نهمین ماه متوالی به جنگ ویرانگر خود در نوار غزه ادامه می‌دهند که تاکنون دست کم ۳۷ هزار و ۸۳۴ شهید و ۸۶ هزار مجروح - که اکثر آنها زن و کودک هستند - و همچنین تخریب گسترده تاسیسات حیاتی و ساختمان‌های مسکونی و تشدید قحطی در نوار غزه را برجای گذاشته است. 

ارسال نظر