سيگنال مثبت تقاضاي تابستاني به قيمت نفت

۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۲۳:۴۷:۰۴
کد خبر: ۳۱۵۶۶۲
سيگنال مثبت تقاضاي تابستاني به قيمت نفت

قيمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا تحت تاثير پيش‌بيني‌ها از كمبود تقاضا و تقاضاي قوي در فصل تابستان، صعود كرد.

قيمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسيا تحت تاثير پيش‌بيني‌ها از كمبود تقاضا و تقاضاي قوي در فصل تابستان، صعود كرد.

بهاي معاملات نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۴ درصد افزايش، به ۸۵ دلار و ۳۳ سنت در هر بشكه رسيد. بهاي معاملات وست تگزاس اينترمديت امريكا با ۳۲ سنت معادل ۰.۴ درصد افزايش، در ۸۱ دلار و ۸۶ سنت در هر بشكه ايستاد.

هر دو شاخص در ژوئن، حدود ۶ درصد رشد كردند. نفت برنت در دو هفته گذشته، پس از اينكه اوپك و متحدانش، بخش اعظم محدوديت عرضه خود را تا پايان سال ۲۰۲۵ تمديد كردند، در بالاي ۸۵ دلار در هر بشكه بسته شد. اين تصميم باعث شد تحليلگران، كمبود عرضه در سه ماهه سوم را پيش‌بيني كنند زيرا تقاضا براي سرمايش و سفرهاي هوايي در فصل تابستان، كاهش سطح ذخاير نفت را به دنبال خواهد داشت.

اداره اطلاعات انرژي امريكا روز جمعه اعلام كرد توليد نفت و تقاضا براي محصولات نفتي، در آوريل، به بالاترين ميزان در چهار ماه گذشته رسيد و از قيمت‌ها پشتيباني كرد.

تحليلگران موسسه مالي‌اي ان جي به سرپرستي وارن پاترسون در يادداشتي نوشتند: ما همچنان ديد حمايتي نسبت به نفت برنت داريم؛ با اين حال، نگراني‌هايي نسبت به تقاضا مانند تقاضاي امريكا براي بنزين و تقاضاي آشكار چين وجود دارد.

يك شاخص خصوصي نشان داد فعاليت كارخانه‌اي در ميان توليدكنندگان چيني كوچك‌تر، به لطف سفارش‌هاي خارجي، با سريع‌ترين نرخ از سال ۲۰۲۱ رشد كرد اما نظرسنجي گسترده‌تر حاكي از تقاضاي داخلي ضعيف و شكاف‌هاي تجاري بود كه به يك رشد منفي ديگر بخش صنعتي منتهي شد. چين، دومين مصرف كننده بزرگ نفت و بزرگ‌ترين واردكننده نفت در جهان است.

توني سايكامور، تحليلگر موسسه‌اي جي در يادداشتي نوشت: اميدها به كاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و افزايش نگراني‌هاي ژئوپليتيكي در اروپا و درگيري ميان رژيم صهيونيستي و لبنان، كفي را براي قيمت نفت ايجاد كرده است.

روند صعودي اخير وست تگزاس اينترمديت اگر قيمت‌ها بالاي ميانگين قيمت ۲۰۰ روزه در ۷۹ دلار و ۵۲ سنت بماند، ممكن است تا سطح ۸۵ دلار ادامه پيدا كند. معامله‌گران همچنين به نظاره تاثير توفان‌ها بر توليد و مصرف نفت و گاز در امريكا نشسته‌اند.

بر اساس گزارش رويترز، فصل توفان‌هاي گرمسيري آتلانتيك با توفان «بريل» در روز يكشنبه آغاز شد. مركز ملي توفان امريكا اعلام كرد «بريل» به سمت جزاير ويندوارد كاراييب در حركت است و با خود بادهاي سهمگين و سيل به همراه خواهد برد.

ارسال نظر