CR7 احساسی شد؛ این آخرین یوروی من خواهد بود

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۱۴:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۷۰۹
CR7 احساسی شد؛ این آخرین یوروی من خواهد بود

کریستیانو رونالدو یک پنالتی خراب کرد اما تیمش موفق به شکست اسلوونی و صعود به دور بعدی شد و اسطوره پرتغالی بعد از پایان مسابقه عنوان کرد که این آخرین حضور او در رقابت‌های جام ملت‌های اروپاست.

چه شبی شد؛ شبی که همه چیز داشت، دلهره، ناامیدی، اشک، هیجان، امید و خنده...

به گزارش خبرورزشی، بازی حماسی کریستیانو رونالدو در مرحله یک‌هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ در حالی به پایان رسید که تیم پرتغال او با شکست اسلوونی در ضربات پنالتی به مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های اروپا راه یافت. بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی بدون گل به پایان رسید و ضربه پنالتی رونالدو در دقیقه ۱۰۵ توسط یان اوبلاک دروازه‌بان اسلوونی مهار شد. هم‌تیمی‌ها بعد از پایان وقت اضافه اول رونالدوی گریان را دلداری می‌دادند اما لبهای او به هیچ وجه به خنده باز نشد. غم و اندوه در چهره اسطوره پرتغالی موج می‌زد تا اینکه توپ را برداشت و با شجاعت برای زدن اولین ضربه پنالتی پیش رفت. هواداران وحشت‌زده به تقابل رونالدو و اوبلاک چشم دوخته بودند که کاپیتان توپ را وارد دروازه کرد و ورزشگاه از شادی پرتغالی‌ها به هوا رفت. رونالدو بعد از گل به هواداران نگاه کرد، خندید و دستانش را به حالت تشکر و عذرخواهی بالا گرفت.

سه پنالتی پرتغال وارد دروازه شد و سه پنالتی اسلوونی توسط دیگو کاستا مهار شد. اینجا بود که بعد از دقایقی طولانی می‌شد خنده‌های رونالدو را دید. تیمش نجات پیدا کرد و خودش شرمنده هواداران کشورش نشد.

بعد از پایان بازی خبرنگاران به سمت CR7 هجوم بردند و رونالدو حرف‌هایش را با این جمله شروع کرد: «اندوه در آغاز به شادی در پایان ختم می‌شود.» فوق‌ستاره اینگونه ادامه داد: «فوتبال همین است. لحظه‌ها، لحظه‌های غیرقابل توضیح. یک شوت مستقیم تا رسیدن به پیروزی فاصله داشتیم. آن ضربه را خوب مدیریت نکردم.

اوبلاک سیو خوبی انجام داد... باید پنالتی را ببینم، نمی‌دانم خوب شوت زدم یا بد، اما نشد... در طول سال حتی یک پنالتی را هم خراب نکردم و زمانی که بیشتر از همیشه به آن نیاز داشتم، اوبلاک آن را مهار کرد...»

برونو فرناندش و برناردو سیلوا نیز برای پرتغال در ضربات پنالتی گلزنی کردند تا بازی با نتیجه ۳-۰ در ضربات پنالتی به پایان برسد و پرتغالی‌ها به مرحله یک‌چهارم برسند.

کاپیتان رونالدو ادامه داد: «پرتغال مستحق پیروزی بود زیرا ما اقتدار بیشتری داشتیم. اسلوونی تقریبا تمام بازی را صرف دفاع کرد... واقعا سخت بود و باید به کل تیم تبریک گفت، به خصوص به دروازه‌بان‌مان کاستا که سه سیو بسیار خوب انجام داد.»

سرمربی پرتغال، روبرتو مارتینس بعد از پایان این بازی نفس‌گیر در وصف کاپیتان تیمش در کنفرانس خبری گفت: «او الگوی ماست. احساساتش بعد از اینکه پنالتی را از دست داد باورنکردنی است. پس از آن دوران درخشانی که داشت و دستاوردهایی که در طول سالها به دست آورد نیازی نداشت به اینکه تا این اندازه به این پیروزی اهمیت بدهد. پنالتی را از دست داد اما اولین نفری بود که برای زدن ضربه پنالتی رفت. می‌دانستم که او باید نفر اول باشد تا راه پیروز شدن را به ما نشان بدهد. واکنش او واقعا فوق‌العاده بود، ما به او افتخار می‌کنیم.»

رونالدوی ۳۹ ساله تا این مرحله در یورو ۲۰۲۴ پایش به گلزنی باز نشده بود. لحظه‌ای که نامش باید به عنوان مسن‌ترین بازیکنی که در تاریخ یورو گلزنی کرده ثبت می‌شد، در دقیقه ۱۰۵ از راه رسید. پرتغال پنالتی گرفت و CR7 پشت توپ رفت اما خراب شد... بهت و ناباوری سراسر وجود رونالدو و تک تک هواداران پرتغالی را فرا گرفت. بین دو نیمه دوربین‌ها روی اشک‌های رونالدو زوم کرده بودند؛ چه صحنه‌های دراماتیکی خلق شد... هم‌تیمی‌ها او را دلداری می‌دادند، پیشانی‌اش را می‌بوسیدند و از او می‌خواستند ادامه دهد. دوربین‌ها تصویر مادر رونالدو را نشان دادند که در ورزشگاه حضور داشت و پا به پای پسرش اشک می‌ریخت.. چه لحظاتی..

اسلوونی جنگید، شجاعانه تا آخرین نفس جنگید و می‌توانست قهرمان یورو ۲۰۱۶ را از دور رقابت‌ها حذف کند اما دست تقدیر مانع ناکامی رونالدو و یارانش در اولین مرحله حذفی تورنمنت شد. ماتیاژ کِک، سرمربی اسلوونی شکست تیمش را با اشاره به اشک‌های رونالدو توجیه کرد: «احساسات او نشان‌دهنده احترام به اسلوونی است و من از آن راضی هستم.»

هواداران پرتغالی بیشتر از اینکه برای برد تیم خوشحال باشند برای کاپیتان رونالدو خوشحال شدند. رونالدویی که به گرگ و میش دوران حرفه‌ای خود رسیده و کسی چه می‌داند؟ شاید این آخرین تورنمنت بزرگ او در پیراهن تیم ملی پرتغال باشد. اما شنیدن این جمله از زبان خود اسطوره ترسناک است... اسطوره‌ای که بیش از دو دهه رنگ و روی فوتبال را تغییر داد و در کنار رقابت با مسی بهترین دوران فوتبالی اخیر را رقم زد و هواداران را یا عاشق خودش کرد یا از خود متنفر...

هواداران بالاخره این جمله را از زبان کریستیانو رونالدو شنیدند؛ جمله‌ای که قطعا دل فوتبال‌دوستانی که عاشقانه او را می‌پرستند را به درد آورد. رونالدو گفت: «مطمئنا این آخرین حضورم در یورو است.»

بله، کریستیانو رونالدو را دیگر در یوروهای بعدی نخواهیم دید. رونالدویی که رکورددار گلزنی در تاریخ این رقابت‌هاست (۱۴)، که بیشترین تعداد تورنمنت‌های یورو را تجربه کرده (۶)، بیشترین بازی‌ها را در تاریخ یورو انجام داده (۲۸)، و حالا شانس این را دارد که در بازی یا بازی‌های بعدی با گلزنی در وقت معمول مسابقات به مسن‌ترین گلزن تاریخ این رقابت‌ها تبدیل شود. اگر پرتغال به قهرمانی در این تورنمت برسد، رونالدو بعد از ایکر کاسیاس دومین فوتبالیستی خواهد شد که در دو قهرمانی یورو کاپیتانی کشورش را بر عهده دارد.

کریستیانو رونالدو به پایان دورانی سراسر افتخار نزدیک می‌شود؛ پایان راه او باید همانند دو دهه گذشته باشکوه باشد، و چه پایانی خوش‌تر از قهرمانی در تورنمنت‌های بزرگ؟ هواداران آرزو دارند اسطوره پرتغالی را در جام‌جهانی ۲۰۲۶ نیز ببینند، اما طبق گفته خودش، این آخرین بار در تاریخ جام ملت‌های اروپاست که شاهد هنرنمایی، کاریزما، اشک‌ها و لبخندهای CR7 در مستطیل سبز هستیم...

ارسال نظر