معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد

ساخت ٧ بلوك ساختمان براي نمايندگان مجلس

۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۲۳:۵۰:۲۷
کد خبر: ۳۱۵۷۵۶

در حالي كه تامين هزينه خريد يا اجاره مسكن به كابوس زوج‌هاي جوان و حدود نيمي از خانوارهاي كشور تبديل شده است، معاون وزير راه و شهرسازي از ساخت ٧ بلوك ساختمان براي نمايندگان مجلس خبر داد. به گزارش ايلنا، سعيد غفوري، معاون وزير راه و شهرسازي ديروز در يك نشست خبري با بيان اينكه قرارداد ١۶٨ هزار واحد نهضت ملي مسكن در شهرهاي جديد منعقد شده‌ است، اظهار كرد: در قالب اين پروژه حدود ۵٠ هزار واحد قراردادهاي مشاركتي امضا شده و در حال احداث است.

گروه راه و شهرسازي|

در حالي كه تامين هزينه خريد يا اجاره مسكن به كابوس زوج‌هاي جوان و حدود نيمي از خانوارهاي كشور تبديل شده است، معاون وزير راه و شهرسازي از ساخت ٧ بلوك ساختمان براي نمايندگان مجلس خبر داد. به گزارش ايلنا، سعيد غفوري، معاون وزير راه و شهرسازي ديروز در يك نشست خبري با بيان اينكه قرارداد ١۶٨ هزار واحد نهضت ملي مسكن در شهرهاي جديد منعقد شده‌ است، اظهار كرد: در قالب اين پروژه حدود ۵٠ هزار واحد قراردادهاي مشاركتي امضا شده و در حال احداث است.

وي ادامه داد: از واحدهايي كه ساخت آن آغاز شده ۵٣۴٢ واحد در شهرهاي جديد سهند، پرند و فولادشهر افتتاح شده و بيش از ۶٠ هزار واحد مسكن مهر تكميل شده‌ است و حدود ١٨ هزارواحد باقي مانده كه با برنامه‌ريزي انجام شده تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد. براي تكميل مسكن مهر از آورده متقاضيان و از تسهيلات بانكي استفاده نشد. فقط در يك فقره در پرديس ٢٢٨٠ ميليارد تومان از محل صندوق ملي مسكن در شهر جديد پرديس هزينه كرديم كه همين چند روز پيش هم تامين منابع را در پرديس، هشتگرد، صدرا و فولادشهر داشتيم. معاون وزير راه و شهرسازي گفت: در حال حاضر ٢٨ هزار هكتار براي ساخت ٣٣ هزار واحد نهضت ملي مسكن در شهرهاي جديد تامين شده است.  مديرعامل شركت عمران شهرهاي جديد با اشاره به آخرين وضعيت طرح حمايت جواني در شهرهاي جديد افزودگفت: در بخش قانون جواني جمعيت در شهرهاي جديد ۴٠٢۴ واحد براي خانوارهاي سه فرزند و چهار فرزند واگذاري زمين داشتيم. غفوري با بيان اينكه در ٣٣ ماهه گذشته ركورد تاريخي اجراي پروژه عمراني در اين بخش شكست، افزود: ٢٨١ پروژه با ۴١۵٠ ميليارد تومان انجام شد. همچنين٣۵١ پروژه روبنايي و زيربنايي در شهرهاي جديد در دستور كار است. از مهم‌ترين موضوعات در اين حوزه زيرساخت‌هاي شهري است كه متروي پرند را به افتتاح رسانديم و در حال حاضر قطار حومه‌اي اصفهان ـ بهارستان ٩٧ درصد پيشرفت فيزيكي دارد. اقدامات خوبي هم در بحث قطار شهري مشهد ـ گلبهار نيز ايجاد شده است.

  آدرس 27 شهر ساحلي در جنوب كشور

وي درباره شناسايي نقطه براي ايجاد ٢٧ شهر ساحلي در جنوب كشور با هدف توسعه اقتصاد دريا محور اظهار كرد: ٣٨٠٠ كيلومتر براي ايجاد ٢٧ شهر ساحلي در نظر گرفته شده كه ١۴ نقطه مربوط به استان هرمزگان، ٩ نقطه براي استان سيستان و بلوچستان است. ايجاد ٢٧ شهر ساحلي با هدف تحقق تبديل اقتصاد نفت پايه به دريامحور است و مي‌تواند دروازه‌هاي اقتصادي كشور مبتني بر اقتصاد دريامور را بار كند و اين سياست قطعا نقش انكارناپذيري در توسعه بلندمدت در كشور خواهد داشت. 
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: اين ٣۶٢ هزار هكتار در ٢٧ نقطه نوار ساحلي وارد عمليات اجرايي شده و تا كنون ۶ طرح جامع آماده است و ساخت يك شهرك در اين ٢٧ شهرك در دست اجرا قرار گرفته است. در ساير نقاط كشور ٢٠ شهرك با مساحت ١٠ هزار هكتار با ظرفيت احداث ١٣٠ هزار هكتار مورد بررسي قرار گرفته است.
همچنين در ادامه اين نشست علي نبيان، مديرعامل سازمان مجري ساختمان‌ها و تأسيسات دولتي و عمومي با بيان اينكه در ٣٣ ماه گذشته توانستيم ۵ بيمارستان بيش از ٩٠٠ تختخوابي را تحويل بدهيم و بيمارستان رشت هم تا پايان سال تحويل مي‌شود. وي ادامه داد: از ديگر پروژه‌هاي در دست كار سازمان مجري ساخت ٧ بلوك ساختمان براي نمايندگان مجلس است و همچين فاز دوم ضلع شرقي حرم حضرت معصومه درحال تكميل است. از ديگر پروژه‌ها ساخت ورزشگاه خرم آباد است كه در مراحل نهايي ساخت است و پس از تكميل ورزشگاه ١۵ هزار نفري به تيم خيبر تحويل داده مي‌شود.

 ‌ تكميل ۶۰ هزار مسكن مهر 

معاون وزير راه و شهرسازي همچنين گفت: بيش از ۶۰ هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي جديد توسط دولت سيزدهم با استفاده از منابع صندوق ملي مسكن و بدون دريافت ريالي از متقاضيان تكميل شد. همچنين ۵۴۳۳ واحد نهضت ملي مسكن در شهرهاي جديد به اتمام رسيد. غفوري با اشاره به تكميل بيش از ۶۰ هزار واحد مسكن مهر در شهرهاي جديد گفت: حدود ۱۸ هزارواحد باقي مانده كه ان شاءالله با برنامه‌ريزي انجام شده تا پايان امسال به اتمام مي‌رسد. براي تكميل مسكن مهر از آورده متقاضيان و از تسهيلات بانكي استفاده نشد. فقط در يك فقره در پرديس ۲۲۸۰ ميليارد تومان از محل صندوق ملي مسكن در شهر جديد پرديس هزينه كرديم كه همين چند روز پيش هم تامين منابع را در پرديس، هشتگرد، صدرا و فولادشهر داشتيم.

ساخت ۸۰۱ هزار واحد مسكن  وارد فاز عملياتي شد

در همين حال، عليرضا فلاحي، معاون پشتيباني و مديريت منابع انساني بنياد مسكن انقلاب اسلامي با بيان اينكه بخش عمده‌اي از واحدهاي نهضت ملي مسكن با همت بنياد مسكن در دست ساخت است، گفت: تاكنون بيش از ۸۰۱ هزار واحد نهضت ملي مسكن وارد فاز عملياتي شده است. فلاحي ديروز، ۱۲ تيرماه در نشست بررسي و ارزيابي طرح‌هاي نهضت ملي مسكن و تجاري‌سازي طرح‌هاي استان فارس با بيان اينكه اجراي طرح‌هاي نهضت ملي مسكن پيشران توسعه صنعت ساختمان و جهش توليد است، گفت: تاكنون بيش از ۸۰۱ هزار واحد نهضت ملي مسكن توسط بنياد مسكن در روستاها و شهرها وارد فاز عملياتي شده است. فلاحي با بيان اينكه بايد از تمامي ظرفيت‌هاي قانوني براي خانه‌دار شدن اقشار مختلف و همچنين ايجاد اشتغال و كار آفريني در كنار طرح‌هاي نهضت ملي مسكن بايد بهره برد، گفت: از مجموع ۸۰۲ هزار و ۵۲ واحد نهضت ملي مسكن كه در فرآيند اجرا قرار گرفت، ۵۲۹ هزار و ۷۴۲ واحد روستايي و مابقي شهري است كه از واحدهاي روستايي آغاز شده نيز ۲۷۸ هزار و ۴۲ واحد تكميل و تحويل شده و مابقي در دست اجراست. معاون پشتيباني و مديريت منابع انساني بنياد مسكن انقلاب اسلامي افزود: از واحدهاي شهري در دست اجرا توسط بنياد مسكن انقلاب اسلامي نيز ۱۹ هزار و ۲۱۰ واحد تكميل و تحويل شده است و بقيه در حال اجراست و در مراحل مختلف پيشرفت فيزيكي قرار دارد.  وي افزود: بسياري از اين طرح‌ها با ايجاد انگيزه كار و تلاش در كنار خانه‌دار شدن متقاضيان به عنوان پيشران توسعه صنعت ساختمان در كشور قلمداد مي‌شود.
فلاحي اضافه كرد: بنياد مسكن انقلاب اسلامي از ابتداي دولت سيزدهم بخشي از تعهدات ۴ ميليون واحدي نهضت ملي را بر عهده گرفت كه تاكنون موفق شده بيش از ۸۰۱ هزار واحد را وارد فرآيند ساخت كند و از اين تعداد نيز بيش از ۲۹۷ هزار واحد را تكميل كرده و تحويل متقاضيان داده است.

ارسال نظر