قیمت طلای جهانی امروز 13 تیرماه 1403؛ طلای جهانی به چراغ قرمز فدرال رسید

۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۰:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۵۷۸۰
قیمت طلای جهانی امروز 13 تیرماه 1403؛ طلای جهانی به چراغ قرمز فدرال رسید

قیمت جهانی طلا امروز چهارشنبه ثابت بود زیرا سرمایه‌گذاران منتظر آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو برای سرنخ‌های تازه در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا بودند.

هر اونس طلا تقریباً بدون تغییر به ۲۳۲۹ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۳۳۸ دلار و ۷۰ سنت رسید.
ادوارد میر، تحلیلگر مارکس گفت که بازار طلا چند هفته‌ای است که ثابت بوده و در بازه محدودی قرار دارد و افزود که قیمت شمش ممکن است اواخر امسال افزایش یابد.

به گزارش ایسنا، جروم پاولپیش از انتشار صورتجلسه فدرال رزرو گفت که ایالات‌متحده در «مسیر کاهش تورم» است، اما سیاستگذاران قبل از کاهش نرخ‌ها به داده‌های بیشتری نیاز داشتند تا تأیید کنند که قرائت‌های ضعیف‌تر اخیر تورم تصویر دقیقی از این موضوع ارائه می‌کند. موضوع دیگر برای سرمایه گذاران، داده‌های استخدام و مطالبات بیکاری هفتگی است که قرار است منتشر شود و گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی که قرار است روز جمعه منتشر شود.

بر اساس گزارش CME FedWatch Tool، معامله‌گران در حال حاضر با احتمال ۶۷ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت گذاری می‌کنند. نرخ بهره پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری شمش بدون بازده را کاهش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، یک نظرسنجی در بخش خصوصی نشان داد که فعالیت خدمات چین با کمترین سرعت در ۸ ماه گذشته گسترش یافته است و اعتماد به پایین‌ترین سطح چهار ماهه در ژوئن رسیده است.

دربازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۳ درصد افزایش به ۲۹.۶۰ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با ۰.۶ درصد افزایش به ۹۹۶ دلار و ۷۰ سنت رسید و پالادیوم با ۰.۵ درصد کاهش به ۱۰۱۶ دلار و ۳۴ سنت رسید.

ارسال نظر