ظريف: اگر پاي صندوق راي حاضر نشويم با كساني روبه رو خواهيم بود كه جز جهالت و نابساماني دستاوردي نداشته‌اند

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۰۰:۲۶:۵۲
کد خبر: ۳۱۵۸۲۵

محمدجواد ظريف سه شنبه شب در تجمع حاميان مسعود پزشكيان نامزد انتخابات رياست‌جمهوري در شيراز ضمن عرض سلام به شيرزنان و شيرمردان ديار كوروش و اهالي سومين حرم اهل بيت (ع) دليل تاخير در شروع مراسم را تاخير در پرواز هواپيما عنوان كرد و افزود: اگر مردم به ما اقبال نشان دهند بساط تحريم و اين تاخير‌ها را بر مي‌چينيم.

محمدجواد ظريف سه شنبه شب در تجمع حاميان مسعود پزشكيان نامزد انتخابات رياست‌جمهوري در شيراز ضمن عرض سلام به شيرزنان و شيرمردان ديار كوروش و اهالي سومين حرم اهل بيت (ع) دليل تاخير در شروع مراسم را تاخير در پرواز هواپيما عنوان كرد و افزود: اگر مردم به ما اقبال نشان دهند بساط تحريم و اين تاخير‌ها را بر مي‌چينيم. وي خطاب به شعار‌دهندگان در سالن كه شعار «ظريف تحريم شكن» سردادند، گفت: مردم ما تحريم شكنان اصلي هستند و نشان دادند كه دنيا اين ملت را نمي‌تواند تحريم كند و در دهه ۹۰ من زبان ۷۳ درصد مردمي بودم كه در انتخابات شركت كردند و همانجا گفتم هرگز يك ايراني را تهديد نكنيد. ظريف ادامه داد: قهرمان اصلي مردم بزرگ ايران هستند كه همه تحريم‌ها را به فرصت تبديل كرده و در برابر هجمه‌هاي تاريخي ايستادند. وي با بيان اينكه مردم ايران افتخارات خود را ادامه خواهند داد، گفت: مردم ايران نماد مقاومت هستند، مردم ايران سختي كشيده و رنجيده‌اند، ولي از ميدان به در نرفته و جمعه نشان مي‌دهند كه در ميدان هستند و رقيب را به خانه خواهند فرستاد.
وزير امور خارجه دولت يازدهم و دوازدهم اظهار كرد: رنجش‌هاي زيادي به ملت ايران تحميل شده و دختران ما طعم تحقير را چشيده و پدران و مادران ما دربرابر فرزندان شرمسارند و سفره مردم هر روز كوچك‌تر شده و مي‌دانم كه تحريم چه بلا‌ها به سر اين مردم آورده است، با خون مردم كاسبي كرده‌اند و با شعار‌هاي‌شان جيب مردم را خالي مي‌كنند. وي تاكيد كرد: قبول دارم مردم دل زده هستند و نمي‌خواهند در انتخابات شركت كنند، اما انتخابات جمعه گذشته نه به تحريم و يك رفراندوم بود، ولي بايد يك‌بار ديگر با شجاعت جمعه آينده آري محكم به هوايي تازه بگويند.


ظريف با بيان اينكه نياز داريم يك آري بزرگ به حاميان مردم بگوييم و مسببان وضع موجود را به خانه بفرستيم، گفت: نمي‌خواهيم صداي رقيب را خاموش كنيم طوري كه آنها صداي ما را خاموش كردند، ما نمي‌خواهيم فرصت سوزي و جهالت را ادامه دهيم.
وي اظهار كرد: ما يك جهان فرصت هستيم، انسان عاقل هيچ‌وقت فرصت خود را محدود نمي‌كند و تنها تهديد‌ها را سركوب خواهد كرد. ظريف با تاكيد بر اينكه اين مردم قيم نياز ندارند و فرصت هستند نه تهديد گفت: كساني كه خود را قيم‌مردم مي‌دانند جمعه به خانه مي‌فرستيم. با راي مردم به پزشكيان مشكلات يك شبه حل نخواهد شد، اما به راه باديه رفتن به از نشستن باطل است. وي اظهار كرد: در هشت سال دولت روحاني كساني داشتيم كه سنگ اندازي در كار دولت مي‌كردند و قطعا باز هم سنگ اندازي مي‌كنند، اما مي‌توانيم كسي را در پاستور بنشانيم كه خود سنگ و نماد تحجر نباشد. وزير امور خارجه دولت يازدهم و دوازدهم با بيان اينكه فرق مي‌كند كه منادي گفت‌وگوي تمدن‌ها و تعامل سازنده در پاستور بنشيند يا منادي انزوا، توهم و دشمني، خطاب به مردم گفت: اجازه ندهيد به شما بگويند نتيجه انتخابات تعيين شده است. مردم در دهه ۷۰ خاتمي را به پاستور فرستادند و مردم معجزه‌گر آن دوران بودند و سربلندي ايران پس از آن رقم خورد. وي ادامه داد: مردم بايد به خود اعتماد و اطمينان داشته و خود را باور كنند و بدانند كه راي مردم بي تاثير نيست، اما گروهي مي‌خواهند مردم جمعه آينده در خانه بنشينند.

ظريف با عذرخواهي از كساني كه احتمال دارد در اين ايام از سخنان او رنجيده باشند، گفت: اگر حرفي زدم در اين ايام كه گروهي نارضايتي داشتند عذرخواهي مي‌كنم، اما اگر ما جمعه وارد ميدان نشديم توقع نبايد داشته باشيم كه شرايط خوب شود و قطعا با عدم مشاركت انتخاب كرديم كه جليلي به پاستور برود و بعد نبايد گلايه‌اي داشته باشيم.
وي با بيان اينكه نمي‌خواهيم سفره هاي‌مام كوچك‌تر شود، افزود: اگر سر صندوق راي حاضر نشويم انتخاب كرديم كه هشت سال آينده با كساني روبه رو باشيم كه جز جهالت، تحجر و نابساماني دستاوردي نداشته‌اند.

ظريف با اشاره به توزيع كارت‌هاي هديه ۳۰۰ هزار توماني بين مردم توسط يكي از داوطلبان انتخابات گفت: روستاييان ما، كارگران و كارمندان نبايد دستشان به جيب كساني باشد كه در آستانه انتخابات كارت هديه ۳۰۰ هزار توماني بين مردم توزيع كردند و بايد بررسي شود اين پول از كجا آمده و اگر پول 
بيت المال است كه همه شان بايد زنداني شوند و اگر بيت المال نيست بايد مشخص شود پول كدامين كاسب تحريم است كه پرداخت كرده تا اين روش تحقير آميز را در كشور پيش بگيرند.

ارسال نظر