ثبت نام اربعین از چه زمانی آغاز می شود؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۲:۲۲:۴۳
کد خبر: ۳۱۵۸۹۳
ثبت نام اربعین از چه زمانی آغاز می شود؟

سازمان حج و زیارت اعلام کرد: ثبت‌نام اربعین از روز یکشنبه ۱۷ تیرماه برابر با نخستین روز ماه محرم در سامانه سماح آغاز می‌شود.

بنابر اعلام سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام از متقاضیان سفر اربعین از ساعت ۱۰ صبح روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳ در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir آغاز می‌شود.

به گزارش تازه نیوز، سازمان حج و زیارت تاکید کرده است برای شرکت در پیاده‌روی اربعین حتما باید در سامانه «سماح» ثبت‌نام قطعی شود. زائران از این طریق، با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر و پرداخت حق بیمه، می‌توانند خود را تحت پوشش خدمات بیمه قرار دهند.

همچنین تاکید شده است خروج از مرزهای ایران به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است و آن دسته از متقاضیان که فاقد گذرنامه معتبر هستند از هم‌اکنون برای دریافت گذرنامه اقدام‌ کنند.

به زائران توصیه شده است پیش از شروع ثبت‌نام، تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه برای عزیمت تا مرز و مرز خروجی و مرز ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

سازمان حج و زیارت یادآور شده است: بنا بر مصوبه ستاد مرکزی اربعین همه زائران باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و مبلغ ۲۰ هزار تومان هم به منظور جبران هزینه‌های ارائه خدمات درمانی جمعیت هلال احمر پرداخت کنند. به این‌ منظور بیمه زائران در قالب سه بسته با پوشش‌های مالی متفاوت در نظر گرفته شده است و حق بیمه هر یک از بسته‌ها با احتساب سرانه مربوط به خدمات درمانی جمعیت هلال احمر با قیمت‌های ۸۰، ۰۰۰ و ۹۰، ۰۰۰ و ۱۰۰، ۰۰۰ تومان است، که هر یک از زائران بنا به تمایل خود الزاما یکی از پوشش‌های بیمه‌ای را باید انتخاب و با پرداخت هزینه مربوطه ثبت‌نام خود را در سامانه سماح تکمیل کنند.

سازمان حج و زیارت با معرفی شرکت کارگزار بیمه اربعین ۱۴۰۳، پوشش تعهدات مالی هر یک از بسته‌های آن را به شرح زیر اعلام کرده است:

در بسته اول، پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۷۰۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۷۰۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۰ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته دوم، پوشش غرامت فوت به هر علت ۱۵۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه ۸۵۰ میلیون تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف ۸۵۰ میلیون تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۲ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

در بسته سوم، پوشش غرامت فوت به هر علت ۲۰۰ میلیون تومان و غرامت فوت در اثر حادثه یک میلیارد تومان، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی در اثر حادثه تا سقف یک میلیارد تومان، پوشش هزینه‌های درمان سرپایی تا ۱۵ میلیون تومان و هزینه‌های درمان جراحی و بستری تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان تعیین شده است.

ارسال نظر