كانادا در مسير تروريست‌ها حركت كرد

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۲:۲۵:۲۹
کد خبر: ۳۱۵۹۱۹

سرپرست وزارت خارجه ايران با بيان اينكه «برخي دولت‌هاي غربي از حق مردم ايران براي مشاركت در انتخابات صيانت نكردند» گفت: تروريست‌ها همواره در مقابل مردم سالاري ايستاده‌اند و كانادا نيز با اقدامات اخير خود، جهت شركت در انتخابات، در اين مسير حركت كرد.

سرپرست وزارت خارجه ايران با بيان اينكه «برخي دولت‌هاي غربي از حق مردم ايران براي مشاركت در انتخابات صيانت نكردند» گفت: تروريست‌ها همواره در مقابل مردم سالاري ايستاده‌اند و كانادا نيز با اقدامات اخير خود، جهت شركت در انتخابات، در اين مسير حركت كرد. «علي باقري» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران روز جمعه گفت آراي مردم و مشاركت گسترده آنها در انتخابات يك پشتوانه قوي براي مسير پيشرفت كشور است و موجب افزايش وحدت و انسجام در كشور خواهد شد. باقري كه پس از انداختن رأي خود در صندوق، در جمع خبرنگاران در ستاد انتخابات در خارج از كشور صحبت مي‌كرد، تاكيد كرد كه «با حضور با شكوه مردم در انتخابات، از روز شنبه فصل جديدي را در عرصه پيشرفت و مردم سالاري اسلامي در كشور شاهد خواهيم بود». اين ديپلمات ارشد جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه انتخابات همواره يك جشنواره مردم سالاري اسلامي در كشور است، گفت: مردم با شركت در انتخابات در كنار اينكه راي مي‌دهند، سرنوشت و آينده خود و كشور را تعيين مي‌كنند و در اين امر سهيم مي‌شوند.

باقري با تاكيد بر اين موضوع كه نظام جمهوري اسلامي ايران متكي به آرا و نظر مردم است، ادامه داد: تك تك آراي مردم به عنوان يك مولفه پشتيبان و حامي نظام جمهوري اسلامي ايران عمل مي‌كند. سرپرست وزارت امور خارجه جمهوري اسلامي ايران خاطرنشان كرد: در كشور، مولفه‌هاي مختلف قدرت را شاهد هستيم و انتخابات يكي از جلوه‌هايي است كه خود به تنهايي مي‌تواند به عنوان مولفه قدرت عمل كند و از طرف ديگر پشتيبان ديگر مولفه‌هاي قدرت نيز هست‌. باقري در ادامه صحبت‌هاي خود، گفت كه «وزارت خارجه داراي يك رسالت ديني و ملي براي فراهم كردن زمينه جهت مشاركت پرشور مردم و ايرانيان خارج از كشور در انتخابات است و در اين ارتباط در اين دوره تلاش كرديم كه نسبت به دوره‌هاي قبل تسهيلات بيشتري را براي شركت ايرانيان خارج از كشور در انتخابات فراهم كنيم». اين ديپلمات ارشد جمهوري اسلامي ايران با اشاره به عدم اجازه دولت كانادا براي برگزاري چهاردهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري در اين كشور به‌رغم حضور پر تعداد ايرانيان خاطرنشان كرد: كانادا كه خود را مدعي حقوق بشر مي‌داند، در برابر اين حق مهم ايرانيان يعني مشاركت در انتخابات تمام قد ايستاد و اجازه نداد انتخابات در اين كشور برگزار شود؛ كشوري كه چندي قبل در راستاي همپيماني با صهيونيست‌ها و تروريست‌ها سپاه پاسداران را در ليست گروه‌هاي تروريستي قرار داد. باقري ادامه داد: تروريست‌ها همواره در مقابل مردم سالاري ايستاده‌اند و كانادا نيز با ۲ اقدام خود يعني قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در ليست گروه‌هاي تروريستي و عدم اجازه به ايرانيان جهت شركت در انتخابات و تعيين سرنوشت‌شان در اين مسير حركت كرد. او همچنين با بيان اينكه در جمعه هفته گذشته در برخي از كشورهاي اروپايي و غربي، تعدادي از ايرانيان براي شركت در انتخابات با مشكلات و مسائل غيرقابل توجيهي روبرو شدند، گفت: در كشورهايي كه ادعاي دموكراسي وجود دارد، عده‌اي يك فضاي غيرقابل‌توجيهي را ايجاد كردند، چنانكه راي‌دهندگان با انواع و اقسام خشونت‌ها از سوي افراد برانداز و تروريست روبرو شدند و اين دولت‌ها از حق مردم ايران براي مشاركت در انتخابات صيانت نكردند.

ارسال نظر