دلايل بازگشت بازار سرمايه به مدار صعود

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۰۲:۴۸:۵۱
کد خبر: ۳۱۵۹۳۵

ابوالفضل شهرآبادي، كارشناس بازار سرمايه به علل بهبود روند فعلي بازار سرمايه اشاره كرد و گفت: كاهش قيمت سهام طي ماه‌هاي گذشته سهم‌ شركت‌ها را ارزنده كرده و اين موضوع يكي از دلايل تاثيرگذار در بازگشت بازار سرمايه به مدار صعودي بوده و منجر به كاهش قيمت سهام به پايين‌ترين حد ممكن شده است.

ابوالفضل شهرآبادي، كارشناس بازار سرمايه به علل بهبود روند فعلي بازار سرمايه اشاره كرد و گفت: كاهش قيمت سهام طي ماه‌هاي گذشته سهم‌ شركت‌ها را ارزنده كرده و اين موضوع يكي از دلايل تاثيرگذار در بازگشت بازار سرمايه به مدار صعودي بوده و منجر به كاهش قيمت سهام به پايين‌ترين حد ممكن شده است. وي افزود: به نظر مي‌رسد اين قيمت‌ها براي سرمايه‌گذاران جذاب و ارزنده بوده و مي‌تواند به عنوان يكي از دلايل توجه سرمايه‌گذاران به بازار باشد. شهرآبادي به ديگر عامل صعود شاخص بورس در معاملات امروز بازار سرمايه تاكيد كرد و گفت: با توجه به نزديك شدن به روزهاي پاياني انتخابات رياست‌جمهوري، تا حدودي نوسانات بازار كاهش يافته چرا كه در مناظرات اخير، بورس تا حد زيادي مورد توجه كانديدا قرار گرفته و صحبت‌هاي مطرح شده در فضاي مجازي نشان داد كه آنان به وضعيت بورس نسبت به ديگر حوزه‌هاي اقتصادي حساس‌تر هستند.

وي معتقد است: برنامه‌هاي پيشنهادي از سوي كانديداهاي رياست‌جمهوري نشان مي‌دهد بورس در اولويت فعاليت آنها قرار دارد. بنابراين خوش‌بيني قابل توجهي براي بازار سرمايه و فعالان آن ايجاد شده به همين دليل، تعداد زيادي از سرمايه‌گذاران انتظار دارند كه از هفته آينده بازار وضعيت مشخص‌تري پيدا كند. مديرعامل شركت سبدگردان داريك پارس در ادامه اظهار داشت: به نظر مي‌رسد هر كدام از كانديداها راي بياورند، به‌طور قطع، توجه ويژه به بورس خواهند داشت چرا كه بورس جايي براي بي‌توجهي، كم توجهي و كاهش ندارد و دولت چهاردهم اگر بخواهد در مباحث تامين مالي و تزريق منابع به صنعت و شركت‌ها فعالانه عمل كند، به‌طور قطع مهم‌ترين ابزار آن بورس است و بايد براي اين بازار سرمايه برنامه مشخص‌تري داشته باشد. وي تصريح كرد: بازار بسيار هوشيار است و متوجه حساسيت دولت چهاردهم نسبت به بورس شده است به همين دليل با استقبال از اين موضوع، واكنش مثبت نشان داده و خوش‌بين‌تر شده است كه اميدواريم بازار روند مثبت و پايداري را در هفته آينده داشته باشد. شهرآبادي با تاكيد به اينكه بورس دماسنج اقتصاد است، خاطرنشان كرد: از دولت‌هاي گذشته تاكنون، جايگاه بورس در اقتصاد بسيار با اهميت بوده است و درحال تبديل شدن به شاخص راستي‌آزمايي راستگويي دولت‌ها است. مديرعامل شركت سبدگردان داريك پارس افزود: دولتي كه معتقد است براي بورس برنامه دارد بايد نسبت به اعتقادات و وعده‌هاي خود عمل كرده و نسبت به آنها بي‌توجه نباشد. بنابراين انتظار مي‌رود دولت‌ چهاردهم، نسبت به اين مساله حساس‌تر باشند و براي اينكه نشان دهند به وعده‌هاي خود پايبند هستند، بايد به وضعيت بورس با در نظر گرفتن فوايد آن، رسيدگي كنند.

ارسال نظر