سبزي و ميوه، ركورددار تورم خوراكي ها

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۲۳:۵۵:۳۷
کد خبر: ۳۱۶۰۱۰

مركز آمار ايران، نرخ تورم اقلام خوراكي در خردادماه سال‌جاري را اعلام كرد. طبق اعلام مركز آمار ايران، در گروه نان و غلات، خرداد امسال برنج ايراني درجه يك با ۱.۸ درصد و شيريني خشك با ۱.۷ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

مركز آمار ايران، نرخ تورم اقلام خوراكي در خردادماه سال‌جاري را اعلام كرد. طبق اعلام مركز آمار ايران، در گروه نان و غلات، خرداد امسال برنج ايراني درجه يك با ۱.۸ درصد و شيريني خشك با ۱.۷ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.  به گزارش مهر، تغييرات متوسط قيمت اقلام خوراكي منتخب براي گروه‌هاي مختلف كالا‌هاي خوراكي در مناطق شهري كشور در خردادماه ۱۴۰۳ از سوي مركز آمار ايران اعلام شد كه به شرح زير است.

 در گروه نان و غلات، اقلام برنج ايراني درجه يك با ۱.۸ درصد و شيريني خشك با ۱.۷ درصد بيشترين افزايش قيمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.در گروه گوشت قرمز، سفيد و فرآورده‌هاي آنها بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام گوشت گوسفند با ۵.۵ درصد و مرغ ماشيني با ۱.۳ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به ماهي قزل‌آلا با ۱.۸- درصد است. در گروه لبنيات، تخم مرغ و انواع روغن بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به تخم‌مرغ ماشيني با ۵.۶ درصد و شير خشك با ۳.۲ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به روغن مايع با ۰.۴- درصد است. در گروه ميوه و خشكبار بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به پرتقال با ۳۲.۵ درصد، ليمو ترش با ۲۱.۳ درصد و هندوانه با ۱۸.۲ درصد است. در گروه سبزيجات و حبوبات بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به هويج فرنگي با ۱۹.۹ درصد، بادمجان با ۱۲.۴ درصد و همچنين بيشترين كاهش قيمت مربوط به كدوسبز با ۷.۲- درصد و پياز با ۶.۳- درصد است. در گروه قند و شكر، آشاميدني‌ها و ساير خوراكي‌ها نيز بيشترين افزايش قيمت نسبت به ماه قبل مربوط به قند با ۱۲.۰ درصد و شكر با ۱۰.۹ درصد مي‌باشد.