معاون وزير نفت:

زنجيره ارزش محصولات پتروشيمي تا ۷ سال آينده تكميل مي‌شود

۱۴۰۳/۰۴/۱۶ - ۲۳:۵۸:۰۴
کد خبر: ۳۱۶۰۱۳

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: توسعه متوازن صنعت و تكميل زنجيره ارزش يكي از راهبردهاي اين صنعت است و تا هفت سال آينده شاهد تكميل زنجيره توليد محصولات پتروشيمي كشور خواهيم بود.

مديرعامل شركت ملي صنايع پتروشيمي گفت: توسعه متوازن صنعت و تكميل زنجيره ارزش يكي از راهبردهاي اين صنعت است و تا هفت سال آينده شاهد تكميل زنجيره توليد محصولات پتروشيمي كشور خواهيم بود. به گزارش ايرنا از وزارت نفت، مرتضي شاهميرزايي در آيين آغاز به كار ششمين نمايشگاه بين‌المللي فارمكس خاورميانه، اظهار داشت: توسعه متوازن صنعت از طريق تكميل زنجيره ارزش از راهبردهاي صنعت پتروشيمي ايران است. وي با بيان اينكه زنجيره محصولات پتروشيمي تا هفت سال آينده تكميل خواهد شد، يادآور شد: سياست وزارت نفت همسو با تأكيد مقام معظم رهبري براي جلوگيري از خام‌فروشي و نيمه‌خام فروشي محصولات، تكميل زنجيره ارزش در صنعت پتروشيمي است كه بر اين اساس سند جامع آن تهيه و ابلاغ شده است. معاون وزير نفت در امور پتروشيمي با اشاره به بيش از ۶ دهه فعاليت صنعت پتروشيمي در ايران، افزود: هم‌اكنون ظرفيت توليد صنعت پتروشيمي ايران با سبد متنوعي از محصولات از مرز ۹۵ ميليون تن در سال عبور كرده است. شاهميرزايي با بيان اينكه اين صنعت شاگرد اول سبد صادرات مواد غيرنفتي كشور است، اعلام كرد: با بهره‌برداري رسمي از ۶ طرح پتروشيمي در هفته گذشته و نيز برنامه افتتاح ۱۵ طرح ديگر تا پايان امسال، مجموع ظرفيت توليد صنعت پتروشيمي به سالانه ۱۰۰ ميليون تن مي‌رسد.

وي، تأمين خوراك پايدار صنعت پتروشيمي به‌منظور رفع ناترازي موجود را يكي از راه‌هاي تحقق كامل برنامه توليد در صنعت پتروشيمي دانست و افزود: مديريت مصرف انرژي و استفاده بهينه از منابع موجود سبب رفع بخشي از ناترازي موجود مي‌شود تا خوراك بيشتري در اختيار صنعت قرار گيرد. معاون وزير نفت در امور پتروشيمي با تأكيد بر اينكه هم‌اكنون ايران به يكي از قطب‌هاي توليد مواد پايه و پتروشيمي تبديل شده است، گفت: هم‌اكنون يكي از موفقيت‌هاي صنعت پتروشيمي، تأمين بيش از ۷۰ تا ۸۰ درصد از مواد اوليه صنايع دارويي كشور است. شاهميرزايي تصريح كرد: اگر بتوانيم زنجيره تأمين دارو را از مواد پايه و پتروشيمي به مواد موثره دارويي با توليد حد واسط‌ها متصل كنيم، گام بزرگي در خودكفايي دارو در كشور برداشته‌ايم. وي ضمن دعوت از شركت‌ها و فعالان حوزه سلامت براي سرمايه‌گذاري در صنعت پتروشيمي، گفت: براي تكميل زنجيره و تأمين نيازهاي بخش بهداشت و درمان هرگونه سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي پتروشيمي مي‌تواند منجر به خلق ارزش افزوده بيشتر شود.

ارسال نظر