مديرعامل شركت مترو تهران توضيح داد

سرنوشت ورود واگن‌هاي چيني در دولت جديد

۱۴۰۳/۰۴/۱۷ - ۰۰:۲۳:۳۸
کد خبر: ۳۱۶۰۲۹

مديرعامل شركت مترو تهران درباره ورود واگن‌هاي چيني به كشور گفت: تمام مراحل پيگيري و اجرايي آن به اتمام رسيده است و مشكلي براي ورود واگن‌ها با تغيير دولت ايجاد نخواهد شد.

مديرعامل شركت مترو تهران درباره ورود واگن‌هاي چيني به كشور گفت: تمام مراحل پيگيري و اجرايي آن به اتمام رسيده است و مشكلي براي ورود واگن‌ها با تغيير دولت ايجاد نخواهد شد. به گزارش تسنيم، مسعود درستي در سمينار تخصصي بررسي ابعاد مختلف پروژه احداث خطوط جديد شبكه مترو تهران كه توسط شركت متروي تهران برگزار شد، اظهار كرد: ما امروز شاهد هستيم كه مترو سهمي كمتر از 10 درصد در حمل و نقل در تهران دارد و سهم‌ حمل و نقل عمومي در جابه‌جايي شهروندان كمتر از 25 درصد است و اين در حالي است كه بايد اين سهم براساس تكليف به 70 درصد برسد كه مي‌بينيد فاصله زيادي با تكاليف داريم و براي ارتقاي جايگاه مترو بايد كارهاي زيادي انجام دهيم.

وي با بيان اينكه در حال حاضر از 7 خط مترو حدود 300 كيلومتر و بيش از 150 ايستگاه داريم كه براي ارتقاي همين 7 خط بايد در حوزه زيرساخت و ارتقاي ناوگان اقدامات مهمي انجام دهيم‌، گفت: مردم به علت كمبود ناوگان آن طور كه بايد و شايد از مترو استفاده نمي‌كنند و مهم‌ترين گام ورود ناوگان و ارتقاي زيرساخت است و در سنوات گذشته كارهاي زيادي در مورد ارتقاي ناوگان انجام شده است. مديرعامل شركت مترو تهران افزود: مهم‌ترين اتفاق فعلي دو قرارداد مهم و كليدي است كه قرارداد 630 واگن كه به نظر مي‌رسد امروز به لحاظ اجرايي به جايي رسيده كه تا يك‌سال آينده شاهد ورود قطارها و اتفاقات خوب باشم و قرارداد قطار ملي قرارداد ديگر است كه پيگير انعقاد قرارداد نهايي آن هستيم و روزهاي آخر را براي نهايي شدن طي مي‌كند. وي با بيان اينكه مرور دو سال گذشته مترو تهران نشان مي‌دهد كه علي‌رغم ورود ايستگاه‌هاي جديد به مدار خيلي اتفاق خاصي در افزايش تعداد مسافر در مترو رخ نداده است، گفت: در حال حاضر تعداد مسافران مترو در حد يك‌ميليون و 700 تا 800 باقي مانده است و با اين 7 خط نبايد منتظر معجزه در افزايش تعداد مسافر داشته باشيم ‌و مترو تهران نياز به خطوط جديد دارد و شبكه مترو تهران با 7 خط ناقص است و بايد براي رسيدن به سهم‌ 70 درصدي در حمل و نقل عمومي كار جديد توسعه‌اي انجام دهيم و بر همين اساس ما را آماده عمليات اجرايي 4 خط مترو كرد. مديرعامل شركت مترو تهران در حاشيه اين سمينار در جمع خبرنگاران اظهار كرد: راه‌اندازي دو خط تراموا در شوراي عالي ترافيك به تصويب رسيده كه بر اساس برنامه‌ريزي مطالعات‌سنجي اين دو خط به سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران سپرده شده است.

وي در ارتباط با احداث دو خط تراموا خاطرنشان كرد: اين دو خط مربوط مي‌شود به مسير جنت‌آباد تا مصلي (مركز شهر) و از آزادي تا پايانه شرق. همانطور كه گفته شد مطالعات اين دو خط توسط معاونت حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران انجام مي‌پذيرد. درستي با بيان اينكه روال قانوني براي احداث اين دو خط در شوراي عالي ترافيك طي شده و قطعاً اين مساله در شوراي شهر تهران در قالب بودجه پيگيري و تصويب خواهد شد، گفت: پيش‌بيني مي‌شود تا شهريورماه سال جاري مطالعات اين طرح انجام و به پايان برسد. مديرعامل شركت مترو تهران در رابطه با زمان ورود 791 واگن چيني به پايتخت گفت: هفته گذشته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران سفري را به چين انجام داد و نخستين رام از اين واگن‌ها توليد شده و در‌ آينده به توليد انبوه خواهد رسيد و طبق برنامه‌ريزي انجام شده به زودي شاهد ورود واگن‌هاي چيني خواهيم بود. وي در پاسخ به اينكه با تغيير دولت آيا در روند ورود واگن‌هاي چيني به تهران با مشكل روبرو خواهد شد يا خير،گفت: قطعاً اين اتفاق رخ نخواهد داد چرا كه تمام مراحل پيگيري و اجرايي آن به اتمام رسيده است و مشكلي براي ورود واگن‌ها با تغيير دولت ايجاد نخواهد شد.

ارسال نظر