۲۵ درصد قبوض برق خانگي تهراني‌ها رايگان شد

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ - ۰۱:۰۰:۲۰
کد خبر: ۳۱۶۱۰۷

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ گفت: ۲۵ درصد قبوض برق خانگي صادره در شهر تهران از ابتداي خردادماه، رايگان شده است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ گفت: ۲۵ درصد قبوض برق خانگي صادره در شهر تهران از ابتداي خردادماه، رايگان شده است. به گزارش ايسنا، كامبيز ناظريان با بيان اينكه ۷۵ درصد مشتركان برق شهر تهران شامل سه ميليون و ۵۰۰ هزار مشترك داراي تعرفه خانگي هستند گفت: از مجموع يك ميليون و ۲۰۰ هزار صورت حساب برق خانگي صادره در شهر تهران از ابتداي خردادماه، ۵۸۰ هزار صورت حساب مشمول پاداش كاهش مصرف شده است و ۲۵ درصد قبوض صادر نيز با احتساب پاداش تخصيصي، با رقم صفر ريال صادره شده است.  وي افزود: براي تامين برق مصرفي شهر تهران در ساعات اوج بار نياز به ۳۰۰ تا ۳۵۰ مگاوات انرژي مازاد است كه تامين اين ميزان انرژي براي ساعاتي محدود از طريق احداث نيروگاه فاقد توجيه فني و اقتصادي است و ضروري است با مديريت بار و توزيع صحيح روند مصرف، مصرف برق در ساعات اوج بار تعديل و اصلاح شود.

ناظريان با قدرداني از همراهي ارزنده شهروندان تهراني در مديريت مصرف برق به پويش با انرژي اشاره كرد و با بيان اينكه امسال علاوه بر پاداش‌هاي ريالي اعمال شده روي قبوض برق، جوايز متعددي نيز از قبيل خودرو و لوازم خانگي به مشتركاني كه بتوانند حداقل ۱۵ درصد مصرف برق خود را كاهش دهند اهدا خواهد شد از مشتر كان تهراني درخواست كرد با توجه به افزايش قابل ملاحظه دماي هوا، حداكثر همكاري را در مديريت مصرف برق به عمل آورده و از استفاده از تجهيزات برقي پرمصرف در ساعات پيك بار خودداري كنند. وي در ادامه بالغ بر ۱۵ درصد از مصرف برق پايتخت را متعلق به بخش اداري دانست و با اشاره به تحقق كاهش ۱۲۰ مگاواتي در حوزه مصرف برق ادارات از طريق اجراي برنامه‌هاي مديريت بار يادآور شد: انتظار مي‌رود با افزايش همكاري مشتركان بخش اداري شاهد دستيابي به عدد ۱۸۰ مگاوات صرفه جويي در اين حوزه به صورت تدريجي تا مردادماه باشيم. 

ارسال نظر