پرداخت بيش از ۱۳۰۰ ميليارد تومان سود به سهامداران با سجام

۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۰۱:۰۷:۴۲
کد خبر: ۳۱۶۱۹۳

جزييات واريز سود سهامداران در هفته دوم تيرماه سال جاري حاكي از آن است كه ۹ ناشر سود جاري، سنواتي و حق تقدم يك ميليون و ۲۳۶ هزار و ۸۶۲ سهامدار را كه شامل يك هزار و ۳۰۷ ميليارد و ۴۳۸ ميليون تومان مي‌شود به حساب سجامي سرمايه‌گذاران واريز كردند.

سپرده‌گذاري مركزي| جزييات واريز سود سهامداران در هفته دوم تيرماه سال جاري حاكي از آن است كه ۹ ناشر سود جاري، سنواتي و حق تقدم يك ميليون و ۲۳۶ هزار و ۸۶۲ سهامدار را كه شامل يك هزار و ۳۰۷ ميليارد و ۴۳۸ ميليون تومان مي‌شود به حساب سجامي سرمايه‌گذاران واريز كردند.

اين گزارش مي‌افزايد: در هفته دوم تيرماه امسال، ۸ شركت «سيمان‌آبيك، مديريت‌انرژي‌اميدتابان‌هور، فرآوري‌معدني‌اپال‌كاني‌پارس، سيمان‌فارس‌نو، نشاسته‌وگلوكزآردينه، پتروشيمي‌ خارك، سيمان‌ بهبهان و شيرپاستوريزه‌پگاه‌گيلان» سود جاري يك ميليون و ۲۳۱ هزار و ۲۰۳ سهامدار كه شامل يك هزار و ۷۴ ميليارد و ۳۸۵ ميليون تومان مي‌شود به حساب آنها در سامانه سجام واريز شد.

گفتني است: در اين بازه زماني، يك ناشر «پشم‌ شيشه» سود سنواتي و حق تقدم ۵ هزار و ۶۵۹ سهامدار كه شامل ۵۴ ميليارد و ۸۹۳ ميليون تومان مي‌شود را توسط سپرده‌گذاري مركزي پرداخت كردند.

لازم به ذكر است، «سجام» يك سامانه زير ساختي براي شناسايي مشتريان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمايه ايران است كه تمام فعالان اين بازار اعم از «سرمايه‌گذاران، مشتريان و مديران نهادها» در اين سامانه، فقط يك بار براي هميشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند كرد و پس از احراز هويت حضوري يا غير حضوري، قادر به دريافت خدمات مبتني بر داده‌هاي تاييد شده خواهند بود.

بر اساس اين گزارش، از طريق اين سامانه، «اطلاعات هويتي، شماره حساب، شماره موبايل، آدرس الكترونيكي و اقامت دايمي» فرد ثبت مي‌شود و از آن به بعد هيچ نهاد مالي نيازي به دريافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.
گفتني است؛ «دريافت كد معاملاتي براي ورود به بازار سرمايه، دريافت سودهاي جاري، سنواتي و سود سهام عدالت، امكان ورود به درگاه ذينفعان بازار سرمايه و استفاده از خدمات آن شامل ميز خدمت الكترونيك، مشاهده و گزارش دارايي، دريافت گواهي سهام، ليست مجامع و برگزاري مجامع به صورت الكترونيك، گزارش سودهاي پرداخت شده، تاريخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزاياي ويژه ثبت نام و احراز هويت در سامانه «سجام» به شمار مي‌رود.