چرا معاملات سکه ناگهان متوقف شد؟

۱۴۰۳/۰۴/۱۹ - ۲۱:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۲۵۶
چرا معاملات سکه ناگهان متوقف شد؟

معاملات سکه در روزی که ارزش سکه امامی بیش از یک میلیون آب رفت، در یکسری از صرافی‌ها متوقف شد.

قیمت سکه از ابتدای هفته جاری در مسیر نزولی قرار گرفت و امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر برای اولین بار در سه هفته اخیر از مرز ۴۰ میلیون پایین رفت.

به گزارش فرارو؛ همزمان با عقب‌نشینی ۲۵ هزار تومانی نرخ هر گرم طلا ۱۸ عیار درجریان معاملات امروز، سکه امامی تا حوالی ساعت چهار بعدظهر به‌طور متوسط یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومان نستب به خریدوفروش‌های دوشنبه ارزان شد. خریدفروش سکه همزمان با سقوط چشمگیر قیمت‌ها در یکسری از صرافی‌ها متوقف شد و بین ۲۰ تا حدود نیم‌میلیون از ارزش سکه‌های کوچک آب رفت.

قیمت سکه امامی؛ افت یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومانی

قیمت سکه امامی امروز سه‌شنبه ۱۹ تیر همزمان با معاملات ابتدایی بازار به کف کانال ۴۱ میلیون نزدیک شد. صراف‌ها هر قطعه سکه امامی را به‌طور متوسط ۴۱ میلیون و ۴۲ هزار تومان فروختند که معادل کاهش ۱۱۰ هزار تومانی درمقایسه با عصر دیروز به‌حساب می‌آمد.

سکه امامی امروز در ادامه معاملات بازار روند نزولی روز‌های گذشته را با شدت بیشتری ادامه داد و حوالی ساعت چهار عصر به‌شکل میانگین ۳۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به‌فروش رسید. عددی که کاهش یک میلیون و ۲۲۵ هزار تومانی قیمت سکه در کمتر از یک روز را نشان می‌داد.

قیمت سکه تمام‌بهار طرح قدیم؛ کاهش نیم‌میلیونی

سکه تمام‌بهار آزادی که از سکه امامی ارزش کمتری دارد، بعدظهر سه‌شنبه ۱۹ تیر به‌شکل تکفروشی ۳۷ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان قیمت داشت. عددی که در قیاس با دیروز افت تقریبا نیم‌میلیون تومانی قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم را نشان می‌دهد.

سکه تمام‌بهار آزادی ظهر امروز تفاوتی با خریدوفروش‌های عصر دوشنبه نداشت، اما به‌موازات جوی که در نیمه دوم معاملات به بازار حاکم بود، دقیقا ۵۲۵ هزار تومان از قیمت سکه تمام‌بهار آزادی آب رفت. تمام‌سکه طرح قدیم با این اوصاف افت ۱.۳ درصدی را در کمتر از یک روز به‌چشم دید.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی؛ کاهش ۳۱۰ هزار تومانی

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی امروز تا قبل بسته شدن معاملات بازار کاهش ۳۱۰ هزار تومانی را نسبت به وقایع دیروز متحمل شد. هر قطعه نیم‌سکه بهار آزاد که تا ظهر امروز کاهش ۲۰۰ هزار تومانی را درمقیاس با دیروز تجریه می‌کرد، بعد ظهر ۱۱۰ هزار تومان دیگر عقب رفت.

قیمت نیم سکه بهار آزادی به این ترتیب در کمتر از یک روز از مرز ۲۳ میلیون پایین آمد و با احتساب کاهش ۳۱۰ هزار تومانی روی پله ۲۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان ایستاد.

قیمت ربع‌سکه بهار آزادی؛ کاهش ۲۹۰ هزار تومانی

ربع‌سکه بهار آزادی امروز رفتاری مشابه نیم‌سکه از نشان داد. به‌موازات افت ۳۱۰ هزار تومانی قیمت نیم‌سکه، شاهد کاهش ۲۹۰ هزار تومانی ارزش سکه ربع‌بهار آزادی بودیم.

ربع‌سکه بهار آزادی که معاملات دوشنبه را با ایستادن در جایگاه ۱۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان به پایان رسانده بود، ظهر امروز در قدم اول ۲۰۰ هزار تومان پایین رفت و بعد ظهر حدود ۹۰ هزار تومان دیگر از قیمت سکه ربع‌بهار آزادی کم شد.

ربع‌سکه بهار آزادی به این ترتیب در ساعاتی که خیلی از صراف‌ها تمایلی به خریدوفروش نداشتند و شاهد توقف معاملات بازار بودیم، به‌طور متوسط ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

سکه گرمی؛ کاهش ۲۰ هزار تومانی

سکه گرمی در روز خونین بازار طلا، متحمل کمترین آسیب از ریزش قیمت‌ها شد. سکه گرمی سه‌شنبه ۱۹ تیر تا حوالی ساعت چهار بعدظهر فقط ۲۰ هزار تومان کمتر از عصر دوشنبه قیمت داشت که به‌معنی کاهش ناچیز و دوصدم‌درصدی است.

هر قطعه سکه گرمی درحالی بعدظهر سه‌شنبه به‌طور متوسط شش میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت، که همزمان با آخرین خریدوفروش‌های دوشنبه، به‌طور متوسط شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسید.

ارسال نظر