تلاش براي فروش يك ملك شهرداري به ثمن بخس

۱۴۰۳/۰۴/۲۰ - ۰۰:۳۸:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۲۹۱

رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران از عجله شهرداري تهران براي فروش يك ملك خبر داد و گفت: قيمت‌گذاري انجام شده يك دهم قيمت واقعي اين ملك است.

رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران از عجله شهرداري تهران براي فروش يك ملك خبر داد و گفت: قيمت‌گذاري انجام شده يك دهم قيمت واقعي اين ملك است.
سيد جعفر تشكري‌هاشمي، رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران در دويست و چهل هشتمين جلسه شوراي شهر تهران و در جريان بررسي لايحه مجوز فروش، واگذاري و انجام معامله ملك متعلق به شهرداري تهران، با بيان اينكه در خصوص فروش اين ملك سوالات و ابهاماتي وجود دارد گفت: شهرداري تهران بايد به صورت صريح اعلام كند كه دقيقاً چند هزار متر تراكم مسكوني، تجاري يا اداري براي اين ملك در نظر گرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه قيمت ملك مذكور و بارگذاري آن هنوز در هاله‌اي از ابهام قرار دارد گفت: در زمان تصويب يك فوريت اين لايحه نيز بنده تذكر دادم كه قيمت مشخص شده براي ملك مذكور مطابق با آنچه كه كارشناس دادگستري تعيين كرده نيست، ما نبايد بر مبناي دفترچه اقتصاد دارايي املاك را قيمت‌گذاري كنيم بلكه اين قيمت‌گذاري بايد مطابق با قيمت محلي و به صورت روز باشد.

تشكري‌هاشمي با بيان اينكه نبايد در فروش ملك تعجيل كرد گفت: برآوردها حاكي از آن است كه ما در حال فروش فوري يك ملك هستيم، مطابق با قوانين كميسيون ماده 5، بايد مصوبه شوراي عالي شهرسازي گرفته شود كه هنوز دراين رابطه اقدامي صورت نگرفته است و درصورت عدم دريافت اين مصوبه مغايرت‌هايي با شوراي عالي شهرسازي ايجاد خواهد شد.
رييس كميسيون عمران و حمل و نقل شوراي اسلامي شهر تهران با تاكيد بر اينكه تمامي پروژه‌هاي بزرگ مقياس بايد مطالعات ترافيكي داشته باشند اظهار كرد: برآورد‌ها حاكي از آن است كه بيش از هزار و هشتاد واحد و 30 تا 40 هزار نفر به آن منطقه افزوده خواهند شد و تا آنجايي كه بنده اطلاع دارم هنوز مطالعات ترافيكي براي اين ملك انجام نشده است و در صورت عدم مطالعه، عوارض و مشكلات جبران‌ناپذيري ايجاد مي‌شود كه حل آنها چالش برانگيز خواهد بود، برهمين اساس بايد تمامي تاثيرات ترافيكي سنجيده شوند و فعلا درخصوص فروش اين ملك نبايد تصميم‌گيري كرد. 

وي با اشاره به اينكه گزارش خزانه‌دار شورا نشان مي‌دهد كه فقط در سال گذشته شهرداري تهران بيش از ۱۲ هزار ميليارد تومان مازاد بر درآمد داشته‌ است اظهار كرد: دوستان شهرداري بايد توضيح دهند كه چرا وقتي درآمدهاي لازم را كسب كرده‌‌اند و نيازي به فروش فوري املاك نيست براي انجام اين كار تعجيل دارند.
تشكري هاشمي بيان كرد: در حال حاضر در وضعيت ركود ملك هستيم و شهرداري تهران بايد توضيح دهد كه آيا در اين شرايط ضرورت دارد كه شهرداري تهران اموال شهر را به فروش برساند يا خير. تشكري هاشمي با بيان اينكه اعلام شده است براي اين ملك ۱۸۵ هزار متر زيربنا مصوب شده است، گفت: كف قيمت در منطقه سعادت آباد متري ۳۰۰ ميليون تومان است و اين به معناي آن است كه ما مي‌خواهيم ملكي كه ۴۵ هزار ميليارد تومان واگذاري و مولدسازي شده را به قيمت 5 هزار ميليارد تومان و حدود ۱۰ برابر كمتر از قيمت برآوردها به فروش برسانيم.

ارسال نظر