طي هفته‌هاي آينده شاهد پرتاب ماهواره خواهيم بود

۱۴۰۳/۰۴/۲۰ - ۰۰:۴۳:۲۳
کد خبر: ۳۱۶۲۹۶
طي هفته‌هاي آينده شاهد پرتاب ماهواره خواهيم بود

معاون وزير و رييس سازمان فضايي ايران گفت: انشاءالله طي هفته‌هاي آينده مطابق هماهنگي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شاهد پرتاب‌هاي جديد فضايي خواهيم بود.

معاون وزير و رييس سازمان فضايي ايران گفت: انشاءالله طي هفته‌هاي آينده مطابق هماهنگي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شاهد پرتاب‌هاي جديد فضايي خواهيم بود. به گزارش به نقل از سازمان فضايي ايران، دكتر حسن سالاريه، در اولين همايش بينالمللي باتري ليتيومي ضمن تقدير از برگزار كنندگان، اين همايش را فرصتي مناسب براي شكل‌گيري يك اجماع مشترك ميان مراكز تحقيقاتي، علمي، دانشگاهي و صنعتي دانست و گفت: صنعت فضايي از يك سو يك مشتري بسيار جدي براي دستاوردها و محصولات ساير صنايع است و از سويي ديگر با تجاري‌سازي فناوري‌هاي اكتسابي در اين حوزه و سرريز آن به ساير حوزه‌ها مانند صنعت خودروسازي مي‌توان بخش مهمي از دغدغه‌ها و نيازمندي‌هاي كشور را مرتفع كرد. رييس سازمان فضايي ايران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود خاطرنشان كرد: صنعت فضايي طي چند سال اخير جهش بسيار مثبتي داشته است و با حمايت‌هايي كه از سوي دولت براي توسعه فناوري فضايي بومي انجام شد، سير گذر فناوري فضايي از يك بخش تحقيقاتي به صنعتي آغاز شد.

وي افزود: طي اين روند علاوه بر اينكه بسياري از پروژه‌هاي نيمه تمام تكميل شد، پروژه‌هاي مختلفي نيز در حوزه‌هاي سنجش از دور و مخابراتي آغاز شد كه به زودي به اتمام مي‌رسد و با تعدد پرتاب‌هاي تحقيقاتي و عملياتي و كسب موفقيت‌هاي بسيار مهم، فناوري پرتاب و در مدارگذاري ماهواره در مدارهاي تا ارتفاع ۷۵۰ كيلومتر در كشور به تثبيت رسيد كه اين مساله زمينه ساز افزايش شتاب رشد و توسعه صنعت فضايي كشور در سال‌هاي پيش روخواهد بود. معاون وزير ارتباطات با تاكيد بر اهميت توجه به صنعت فضايي كشور افزود: رشدي كه در صنعت فضايي اتفاق افتاده مي‌تواند پيشران توسعه و جذب و نگهداري نيروي متخصص در ساير حوزه‌ها و صنايع باشد. وي افزود: به فضل الهي و با تلاش مجاهدانه جوانان و دانشمندان ايراني، هم اكنون ماهواره‌هاي متعددي آماده پرتاب شده‌اند كه مانند سال‌هاي گذشته روند پرتاب آنها طي خواهد شد و انشاالله طي هفته‌هاي آتي مطابق هماهنگي‌ها و برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده شاهد پرتاب‌هاي جديدي خواهيم بود.

ارسال نظر