آغاز دور جديد از اعتصاب نامحدود در سامسونگ

۱۴۰۳/۰۴/۲۱ - ۰۰:۵۷:۵۷
کد خبر: ۳۱۶۳۸۳

بزرگ‌ترين اتحاديه كارگري شركت سامسونگ الكترونيك با بيش از ۳۰ هزار كارگر، در اقدامي غافلگيركننده كه خطر اختلال توليد را در بزرگ‌ترين توليدكننده تراشه‌هاي حافظه در جهان افزايش مي‌دهد، اعتصاب نامحدود اعلام كرد.

بزرگ‌ترين اتحاديه كارگري شركت سامسونگ الكترونيك با بيش از ۳۰ هزار كارگر، در اقدامي غافلگيركننده كه خطر اختلال توليد را در بزرگ‌ترين توليدكننده تراشه‌هاي حافظه در جهان افزايش مي‌دهد، اعتصاب نامحدود اعلام كرد. به گزارش ايسنا، درخواست اين اتحاديه براي اعتصاب عمومي، اختلاف با مديران بزرگ‌ترين شركت كره جنوبي را تشديد خواهد كرد. هزاران نفر از كاركنان سامسونگ در اوايل هفته جاري، در خارج از مجتمع‌هاي تراشه‌سازي سامسونگ در جنوب سئول تجمع كردند تا يك اعتصاب سه روزه را با هدف مطالبه دستمزد بهتر، آغاز كنند. اين بزرگ‌ترين اقدام سازمان يافته كارگري در تاريخ ۵۵ ساله اين غول كره جنوبي است.

مشخص نيست در مجموع چه تعداد به فراخوان اتحاديه پاسخ خواهند داد، اما اين نگراني وجود دارد كه اقدام مذكور ممكن است به معروف‌ترين شركت كره جنوبي آسيب برساند يا واكنش‌هاي مشابهي را در صنعت فناوري و تراشه ايجاد كند. اين اتحاديه در بيانيه‌اي در وب‌سايت خود گفت: مديريت قصد گفت‌وگو ندارد. ما به وضوح اختلالات خط توليد را شناسايي كرده‌ايم و شركت از اين تصميم پشيمان خواهد شد. اين اتحاديه ابتدا يك مركز كوچك‌تر توليد هشت اينچي را هدف قرار خواهد داد كه بيشتر به نيروي انساني متكي است و سپس، توليد حافظه با پهناي باند بالا در پيونگ تاك را هدف قرار مي‌دهد. مديريت در نهايت تسليم خواهد شد و پاي ميز مذاكره مي‌آيد. ارزش سهام سامسونگ در معاملات روز چهارشنبه بازار سئول، ۰.۳ درصد كاهش يافت و سهام تامين كنندگاني نظير ونيك‌اي پي اس، تي ئي اس و سول برين هولدينگز هم نزول كرد. بخش عمده توليد سامسونگ، به صورت اتومات انجام مي‌شود، اما اين شركت نمي‌تواند در هفته‌هاي آينده، اختلالات توليد را تحمل كند. سامسونگ در تلاش است تا شركت انويديا را متقاعد كند از حافظه پهناي باند بالاي اين شركت استفاده كند تا بتواند از شركت كره‌اي اس كي هاينيكس در عرصه پررونق هوش مصنوعي عقب نماند. اين اعتصاب در شرايطي برگزار مي‌شود كه زنجيره تامين نيمه‌رساناي جهاني با تشديد رقابت فناوري امريكا و چين و چالش‌هاي ژئوپليتيكي روبروست. سامسونگ حدود ۲۰ درصد از بازار حافظه DRAM و حدود ۴۰ درصد از بازار حافظه فلش ناند كه در تلفن‌هاي هوشمند و سرورها به‌كار مي‌روند را در اختيار دارد. با اين حال، لي سئونگ وو، مدير مركز تحقيقات «سرمايه‌گذاري و اوراق بهادار اوژن» گفت: سرمايه‌گذاران تا حدود زيادي بي‌اعتنا مانده‌اند. بازار به اين متمركز شده كه سامسونگ چقدر سريع قادر است موافقت انويديا براي تامين اچ‌بي‌ام را كسب كند و علاقه چنداني به اعتصاب ندارد. ارزيابي تاثير اين اعتصاب بر درآمد سامسونگ دشوار است زيرا اختلال احتمالي توليد ممكن است قيمت تراشه‌ها را بالا ببرد.

ارسال نظر