صدور حكم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر

۱۴۰۳/۰۴/۲۱ - ۰۱:۱۰:۱۳
کد خبر: ۳۱۶۳۹۳
صدور حكم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر

حكم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر از سوي دادگاه صادر و متهمان رديف اول و دوم پرونده به اعدام محكوم شدند.

حكم متهمان پرونده سرقت مسلحانه در بزرگراه صدر از سوي دادگاه صادر و متهمان رديف اول و دوم پرونده به اعدام محكوم شدند. به گزارش قوه قضاييه؛ ۲۰ فروردين ماه سال جاري در پي انتشار تصاويري در فضاي مجازي مبني بر سرقت مسلحانه (با سلاح سرد) و ايجاد رعب و وحشت توسط ۳ نفر با دو دستگاه موتورسيكلت از يك خودرو
 ال ۹۰ در بزرگراه صدر، رييس كل دادگستري تهران دستور شناسايي و دستگيري سريع سارقان را صادر كرد. ۲۶ فروردين ماه مركز اطلاع‌رساني فرماندهي تهران بزرگ در اطلاعيه‌اي از دستگيري اين سارقان در يكي از شهرهاي شمالي كشور خبر داد. ۲۴ ارديبهشت ماه صالحي، دادستان تهران در نشست شوراي عالي قضايي از صدور كيفرخواست متهمان اين پرونده به اتهام شركت در محاربه از طريق به‌كارگيري سلاح سرد به منظور بردن مال مردم و ايجاد ناامني در محيط خبر داد.

پس از صدور كيفرخواست، پرونده متهمان اين پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال و مورد رسيدگي قرار گرفت. پس از برگزاري دادگاه با حضور متهمان و وكلاي آنها، حكم متهمان صادر شد. براساس حكم دادگاه، ۲ نفر از متهمان اين پرونده به اتهام محاربه از طريق سلاح سرد به منظور بردن مال مردم و ايجاد ناامني در محيط به اعدام محكوم شدند. متهم رديف سوم اين پرونده به اتهام معاونت در محاربه به تحمل ۲۵ سال حبس تعزيري با احتساب ايام بازداشت محكوم شد. دادگاه هر سه متهم پرونده را به اتهام مشاركت در سرقت با سلاح با توجه به شيوه ارتكاب جرم و دارا بودن سابقه كيفري به تحمل ۱۰ سال حبس تعزيري و رد مال مسروقه در حق شكات محكوم كرد.همچنين دادگاه متهم رديف اول پرونده را به پرداخت ديه در حق يكي از شكات محكوم كرد. گفتني است اين حكم قابل فرجام‌خواهي در ديوان عالي كشور است و در صورت فرجام‌خواهي پرونده براي رسيدگي به ديوان عالي كشور ارسال خواهد شد.

ارسال نظر