رييس مجلس خبر داد

دلار از معاملات ايران و روسيه حذف شده است

۱۴۰۳/۰۴/۲۴ - ۰۰:۵۷:۳۰
کد خبر: ۳۱۶۵۳۶

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: همه معاملات بين ايران و روسيه بدون استفاده از دلار انجام مي‌شود و علت آن هم يكجانبه گرايي امريكاست.

رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: همه معاملات بين ايران و روسيه بدون استفاده از دلار انجام مي‌شود و علت آن هم يكجانبه گرايي امريكاست. محمدباقر قاليباف، رييس مجلس شوراي اسلامي ايران در مصاحبه با شبكه تلويزيوني راشا تودي گفت: روابط عميقي بين دو كشور ايران و روسيه وجود دارد. رييس مجلس شوراي اسلامي ايران گفت: ما منافع مشترك و همچنين دشمنان مشتركي داريم. ما در منطقه اوراسيا مي‌توانيم ببينيم كه ايران و روسيه دو كشور مهم هستند.

روابط عميقي بين دو كشور وجود دارد. در سفر پيشين خود به روسيه من پيام مكتوب آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم كشورم را به آقاي پوتين رساندم. ما نوعي توافق بلندمدت بين دو كشور داريم كه بسيار جامع است. اين توافق حيطه‌هاي مختلف اجتماعي، فرهنگي، سياسي، امنيتي و دفاعي را در برمي‌گيرد. قاليباف افزود: بريكس يك فرصت بسيار مهم را براي ما فراهم كرده است. در رابطه با دلارزدايي همه معاملات بين ايران و روسيه بدون دلار انجام مي‌گيرد. تمامي اين موضوع به خاطر روش‌هاي نادرست و غلطي است كه امريكا در رابطه با يكجانبه گرايي خود در پيش گرفته است. رييس مجلس گفت: ناتو هم محيطي را ايجاد كرده است كه به ايجاد سازمان‌هايي مانند سازمان همكاري شانگهاي و بريكس منجر شده است. اين سازمان‌ها و نهادها به سرعت در حال رشد هستند و حتي جنگ بين روسيه و اوكراين ريشه در سياست‌هاي نادرست امريكا دارد.

ارسال نظر