اعتبار لازم براي تحصيل دانش‌آموزان سمپادي كم‌برخوردار فراهم نشد

۱۴۰۳/۰۴/۲۴ - ۰۱:۳۴:۰۳
کد خبر: ۳۱۶۵۷۰

به گفته رييس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان هنوز اعتبار لازم براي تحصيل دانش‌آموزان كم‌برخوردار فراهم نشده است.

به گفته رييس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان هنوز اعتبار لازم براي تحصيل دانش‌آموزان كم‌برخوردار فراهم نشده است. اين در حالي است كه اولين بار در آبان ماه ۱۴۰۲ طبق دستور رييس دولت سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان خطاب به خانواده دهك‌هاي يك تا ۴ كه فرزندشان در آزمون ورودي مدارس سمپاد پذيرفته شده‌اند، اعلام كرد: هر خانواده‌اي جزو اين دهك‌ها است به مدير مدارس مراجعه كند و مداركي كه نشان مي‌دهد جزو اين دهك‌ها است را نمايش دهد پس از آن مدير مدرسه هيچ شهريه‌اي را دريافت نمي‌كند. الهام ياوري؛ رييس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان اين را هم گفت كه علاوه بر بحث شهريه اقدامات ديگري نيز براي دانش‌آموزان دهك‌هاي يك تا ۴ انجام شده است از جمله تغيير نوع آزمون وروردي مدارس سمپاد تا شباهت كمتري را با روش‌هاي تست زني موجود در آموزشگاه‌هاي خصوصي داشته باشد و دانش‌آموزان دهك‌هاي پايين بدون استفاده از كلاس‌هاي تست و معلمان بخش خصوصي، بتوانند در اين آزمون پذيرفته شوند. اما حالا رييس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان در خصوص آخرين وضعيت تحصيل دانش‌آموزان چهار دهك اول در مدارس سمپاد گفت: ما همه تلاش خود را مي‌كنيم تا براي سال تحصيلي آينده اين موضوع محقق شود اما هنوز منابع آن تأمين نشده است پيچيدگي‌هاي اداري هم دارد كه همكاران ما در تلاش هستند آن را حل كنند.

او با بيان اينكه ما اعلام آمادگي كرديم تا از كمك نهادها و خيرين استفاده كنيم؛ گفت: يكي از موسسات خيريه را هم در نظر گرفتيم و اين موسسه در وزارت كشور هم به ثبت رسيده است تا افرادي كه مي‌خواهند به دانش‌آموزان استعداد درخشان كه توان مالي اندكي دارند كمك مالي كنند. هر كس كه بخواهد مي‌تواند هم به اين خيريه كمك كند و هم از آنجايي كه سازمان سمپاد بر اساس اساسنامه خود مي‌تواند كمك‌هاي مردمي را دريافت كند افراد مي‌توانند مستقيماً به سمپاد كمك‌هاي خود را بپردازند. 

ياوري با بيان اينكه تاكنون هم مبالغ زيادي جمع آوري شده است؛ گفت: قرار است از اين مبالغ چه براي هزينه تحصيل و چه براي هزينه‌هاي جانبي همچون اياب و ذهاب و پوشاك دانش‌آموزان هزينه كنيم. دانش‌آموزاني هستند كه به اين كمك‌ها نياز دارند و ما هم تاكنون اين مبالغ اهدايي را به سرعت به دانش‌آموزان منتقل كرديم.

ارسال نظر