تكذيب فروش تراكم غيرقانوني در تهران

۱۴۰۳/۰۴/۲۷ - ۰۱:۴۹:۲۸
کد خبر: ۳۱۶۶۸۴

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با بيان اينكه در دوره ششم مديريت شهري، يك متر فروش تراكم غيرقانوني در تهران نداشته و نداريم، گفت: كميسيون ماده پنج، مشكلات محلات مساله‌داري ازجمله نفرآباد، كن و اسلام‌آباد را حل كرده است.

معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با بيان اينكه در دوره ششم مديريت شهري، يك متر فروش تراكم غيرقانوني در تهران نداشته و نداريم، گفت: كميسيون ماده پنج، مشكلات محلات مساله‌داري ازجمله نفرآباد، كن و اسلام‌آباد را حل كرده است. به گزارش ايلنا، حميدرضا صارمي، معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با اشاره به اظهارات يكي از اعضاي شوراي شهر تصريح كرد: اساسا وظيفه كميسيون ماده پنج بررسي و تغييرات طرح تفصيلي و رسيدگي به آنهاست.

به‌طور مثال محله نفرآباد حدود ۳۰ سال به محله‌اي مخروبه و ناكارآمد تبديل شده بود كه با مصوبات كميسيون ماده پنج، به يك محله در شأن آستان مقدس حضرت عبدالعظيم حسني(ع) تبديل شده است و در حال حاضر گروه‌هاي فعال به اين محل بازگشته‌اند كه اتفاقا برخي از اعضاي محترم شوراي اسلامي شهر تهران نيز از اين پروژه بازديد كرده‌اند. وي ادامه داد: كميسيون ماده پنج در اسلام‌آباد هم طرحي را تهيه كرده است كه جزئي از مفاخر طرح‌هاي موضعي در تهران خواهد بود. همچنين كميسيون ماده پنج قفل محله كن را توانست باز كند. معاون شهرسازي و معماري شهرداري تهران با بيان اينكه طي اين مدت يك متر مربع فروش تراكم خلاف قانون در شهر تهران نداشته ايم، گفت: سركار خانم سليماني گفته كميسيون ماده پنج به عنوان قلك شهرداري محسوب مي‌شود، اگر ايشان مصاديقي دارند كه برخلاف مقررات و ضوابط كاري انجام شده، اعلام كند تا به آن رسيدگي و كتبا پاسخ داده شود. صارمي با بيان اينكه شهرداري تهران با استفاده از انضباط مالي و حقوق شهر توانسته درآمد خود را افزايش دهد، گفت: اين نشان مي‌دهد فرايند صدور پروانه و كار در شهر سلامت طي شده است. علت افزايش درآمد شهرداري نيز مربوط به سلامت فرايند‌هاست نه افزايش ساخت و ساز در شهر. وي در پايان اظهار كرد: چهار هزار و چهارصد هكتار از حدود هفتاد هزار هكتار مساحت شهر تهران را بافت فرسوده تشكيل مي‌دهد. سال گذشته ۴۴۰۰ هزار پروانه ساختماني در بافت فرسوده صادر شده است زيرا كه يكي از موضوعات اولويت‌دار كميسيون ماده پنج، توجه به بافت فرسوده است.

ارسال نظر