در جلسه هيات دولت مطرح شد

گزارشي از ميزان مصرف برق تابستان امسال

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۰۰:۳۲:۰۶
کد خبر: ۳۱۶۷۶۳

وزير نيرو گزارشي از ميزان مصرف برق و ركوردشكني چندباره مصرف در تابستان امسال ارايه كرد.

وزير نيرو گزارشي از ميزان مصرف برق و ركوردشكني چندباره مصرف در تابستان امسال ارايه كرد. به گزارش ايسنا، علي اكبر محرابيان در بخشي از جلسه هيات دولت با ارايه گزارشي از ميزان مصرف برق و ركوردشكني چندباره مصرف در تابستان امسال، افزود: شكل‌گيري گنبد حرارتي در غرب آسيا باعث افزايش متوسط درجه حرارت شده و هر درجه افزايش دما در كشورمان مصرف برق را حدود هزار و ۸۰۰ مگاوات افزايش مي‌دهد. در حالي كه اين شرايط باعث شده در كشورهاي همسايه و جهان كه از نظر زيرساخت هم بعضا شرايط بهتري از ما دارند، شاهد انتشار جدول خاموشي روزانه و قطعي‌هاي گسترده برق باشيم، اما به لطف خدا در ايران شرايط مديريت شده و قطعي‌هاي ناشي از حوادث نيز امسال ۱۵ درصد نسبت به پارسال كاهش داشته است.

وزير نيرو با اشاره به افزايش تامين برق صنايع در سال جاري اظهار كرد: از ۱۰ هزار مگاوات توليد برق برنامه‌ريزي شده از سوي صنايع بزرگ، هزار و ۷۰۰ مگاوات به بهره‌برداري رسيده و باقي هم در حال اجراست. جا دارد از همراهي و همكاري وزارتخانه‌هاي نفت و صمت در مديريت تامين برق در شرايط پيك مصرف قدرداني كنم.

وي همچنين با اشاره به وضعيت صنعت آب و برق و خاموشي‌هاي گسترده و طولاني در ايام آغازين فعاليت دولت سيزدهم از جمله تنش آبي و اعتراضات مردمي در ۱۵ استان كشور و همچنين طرح برخي مسائل در ايام تبليغات انتخاباتي درباره وضعيت تامين آب و برق خاطرنشان كرد: حدود ۸۰ درصد نيروگاه‌هاي برق‌آبي كشور در مسير رود كارون قرار دارد، ولي امسال با وجود كاهش ۴ ميليارد مترمكعبي آورده اين رودخانه، در توليد برق و تامين آب عملكرد مطلوبي داشتيم و ميزان آبي كه در اين حوزه تاكنون مصرف شده و تا پايان شهريور ماه تحويل خواهد شد، نسبت به سال‌هاي گذشته بي‌سابقه است. در حالي كه ميزان آب تحويلي در اين حوزه در سال ۱۴۰۰، حدود ۹۰۰ ميليون مترمكعب بود، دولت سيزدهم اين حوزه را با بيش از ۲ و نيم ميليارد مترمكعب آب تحويل دولت چهاردهم خواهد داد.

ارسال نظر