چرا نمادهای استانی سهام عدالت باز نمی شود؟

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۰۰:۴۰:۳۱
کد خبر: ۳۱۶۷۷۰

محمد خزایی کوهپر، سرپرست و عضو هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور درخصوص عدم باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:یکی از خواسته‌های به حق ۳۰ استان و کانون سهام عدالت باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است.

صدای بورس| محمد خزایی کوهپر، سرپرست و عضو هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور درخصوص عدم باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گفت:یکی از خواسته‌های به حق ۳۰ استان و کانون سهام عدالت باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی است. سرپرست و عضو هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور افزود: در ابتدا که آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط شورای‌عالی بورس تدوین شد، خواستار تسریع در این موضوع بودیم. بعد از افزایش سرمایه‌ای که شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی دادند، خواسته ما این بود نمادها باز شود و اتفاقات مثبتی درخصوص این موضوع بیفتد اما به دلیل اینکه در دولت قبل آیین‌نامه اجرایی سهام عدالت توسط شورای‌عالی بورس و اوراق بهادار تدوین شده و اکثر بندهای آن مغایر با قانون ما و قانون تجارت بود، از طریق مجلس شورای اسلامی جلوی اجرای آن آیین نامه اجرایی را گرفتیم.وی ادامه داد: فرصت جدیدی ایجاد شد تا در دولت سیزدهم با تغییراتی که در شورای‌عالی بورس بود، آیین نامه اجرایی آزادسازی سهام عدالت اصلاح شود و فرصتی تا پایان شهریور به ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری استانی داده شد تا مجامع را به‌روز کنند و نمادها باز شود.

هرچند در حال حاضر مشکلاتی هم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و هم شرکت‌های تعاونی سهام عدالت دارند، امید است این مشکلات رفع شود و مجامع این شرکت‌ها برگزار و به‌زودی شاهد بازشدن نمادها باشیم. خزایی کوهپر، افزود: بابت باز شدن نمادها، دغدغه‌ای را مسوولان بورس داشتند، مبنی بر اینکه شاید هنوز خیلی از مردم مخصوصا در سهام عدالت آگاهی کافی درمورد سهام عدالت نداشته باشند، همان زمانی هم که گزینه مستقیم و غیر مستقیم آمد، خیلی از افراد به دلیل عدم آگاهی از شرایط و ضوابط سازمان بورس خرید و فروش سهام عدالت، سهام‌شان را با قیمت خیلی پایین فروختند. قطعا با باز شدن نمادهای این شرکت‌ها بازار سرمایه دچار اخلال می‌شود و باید برای این موضوعات برنامه‌ریزی کرد. سرپرست و عضو هیات مدیره کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کشور، افزود: خواهان باز شدن نمادها هستیم و انتظار داریم افرادی که قصد فروش سهام عدالت را دارند بتوانند راحت و با سازوکار مناسب مثل اوایلی که نماد باز شده، زیان نکنند در حال انجام کارها هستیم اما هرگونه تصمیم درمورد باز شدن نمادهای شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی خارج از اختیارات کانون سهام عدالت است و باید شورای‌عالی بورس تصمیم بگیرد.

ارسال نظر