هشدار بارش باران در ۹ استان كشور

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۰۰:۵۰:۰۸
کد خبر: ۳۱۶۷۸۱

سازمان هواشناسي از فعاليت سامانه بارشي در ۹ استان تا يكشنبه هفته آينده خبر داد و براي ۱۱ استان هشدار افزايش شيب فشاري و خسارت‌هاي ناشي از آن صادر كرد.

سازمان هواشناسي از فعاليت سامانه بارشي در ۹ استان تا يكشنبه هفته آينده خبر داد و براي ۱۱ استان هشدار افزايش شيب فشاري و خسارت‌هاي ناشي از آن صادر كرد. به گزارش مهر، با توجه به پيش‌بيني‌هاي سازمان هواشناسي، روزهاي پنجشنبه و جمعه در مناطق شمال آذربايجان غربي، ارتفاعات البرز مركزي در تهران و مازندران رگبار، رعدوبرق و وزش باد شديد موقتي پيش‌بيني مي‌شود.

اين شرايط در برخي نقاط ديگر از جمله اردبيل، شمال آذربايجان شرقي، گيلان، ارتفاعات زنجان، شمال خراسان شمالي، دامنه‌ها و ارتفاعات استان‌هاي مازندران، البرز، تهران و سمنان نيز حاكم خواهد بود. شنبه و يكشنبه هفته آينده نيز در برخي مناطق شمال آذربايجان غربي، آذربايجان شرقي، ارتفاعات مازندران و سمنان در ساعات بعدازظهر رگبار، رعدوبرق و وزش باد شديد موقتي روي مي‌دهد. با توجه به ناپايداري‌ها فصلي طي 4 روز آينده رگبار و رعدوبرق در برخي مناطق واقع در ارتفاعات كرمان و شمال و شرق هرمزگان دور از انتظار نيست. در ساير مناطق كشور طي اين مدت جو پايداري حاكم است. همچنين، طي 4 روز آينده پديده غالب در نوار شرقي ايران به ويژه سيستان و شرق كرمان، مناطقي از مركز، دامنه‌هاي جنوبي البرز، غرب و جنوب غرب در برخي ساعات وزش باد شديد و در مناطق مستعد با خيزش گردوخاك همراه است. درياي عمان به‌ويژه مناطق شرقي طي ۵ روز آينده و خليج‌فارس نيز در ۳ روز آينده مواج است.

ارسال نظر