رفتار نهنگ‌های بازار و خرید قابل‌توجه آنها می‌تواند نشانه اعتماد به آینده ارزهای دیجیتال کوین باشد

بازگشت بیت‌کوین به ۶۵ هزار داتر

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۰۰:۵۱:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۷۸۳
بازگشت بیت‌کوین به ۶۵ هزار داتر

بازار بیت کوین در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قابل توجهی بوده است. از سوی دیگر، رفتار نهنگ‌های بازار و خرید قابل توجه آنها می‌تواند نشانه‌ای از اعتماد به آینده بیت کوین باشد.

بازار بیت کوین در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قابل توجهی بوده است. از سوی دیگر، رفتار نهنگ‌های بازار و خرید قابل توجه آنها می‌تواند نشانه‌ای از اعتماد به آینده بیت کوین باشد. اما روز گذشته بیت‌کوین با مذاکرات صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم به ۶۵ هزار دلار بازگشت. پس از انتشار گزارشی مبنی بر اینکه صندوق‌های قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) می‌توانند از هفته آینده معاملات خود را آغاز کنند، به نظر می‌رسد که اعتماد سرمایه‌گذاران به ارزهای دیجیتال پس از مشاهده مدتی زیان‌ تجدید شده است. قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ۲۱ ژوئن تاکنون به ۶۵هزار دلار رسید. مارکت گزارش کرد، بیت‌کوین در ساعت ۱۲ و۱۶ دقیقه بعد از ظهر به وقت شرقی ۰.۱۵ درصد سقوط کرد و به قیمت ۶۴هزار و ۷۰۰ دلار فروخته شد که اندکی قبل از آن به ۶۵ هزار دلار رسیده بود. طی هفت روز گذشته، قیمت بیت کوین نشانه‌های خوبی از بهبود را نشان داده و پس از یک بهبود جزيی در روزهای اخیر، در صبح امروز پس از ترور نافرجام دونالد ترامپ (Donald Trump)، ريیس‌جمهور سابق و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آتی آمریکا به محدوده ۶۰,۰۰۰ دلار بازگشت. این روند صعودی توجه تحلیلگران را به خود جلب کرد. علی مارتینز، تحلیلگر مشهور ارزهای دیجیتال، در پستی در پلتفرم ایکس به تحلیل جالبی از وضعیت بیت کوین در روزهای آینده پرداخته است. طبق گفته علی مارتینز، ارز دیجیتال پیشرو بازار در نقطه حساسی برای یک شکست صعودی قرار گرفته که می‌تواند قیمت آن را به سطوح قبلی بازگرداند.

 

سطح مقاومت کلیدی و هدف قیمتی احتمالی

مارتینز تاکید کرده که اگر قیمت بیت کوین موفق به شکستن خط افقی مثلث که در حدود سطح مقاومتی ۵۹,۲۰۰ دلار قرار دارد شود، می‌تواند به مسیر بهبود خود ادامه دهد. افزایش قیمت بیت‌کوین به سطح ۵۹,۲۰۰ دلار پس از حادثه نافرجام سوء قصد به جان دونالد ترامپ، ريیس‌جمهور سابق آمریکا و حامی سرشناس بیت کوین رخ داده است.

 

تغییرات احساسات بازار

در پست دیگری در ایکس، مارتینز فاش کرد که احساسات وزنی بیت کوین پس از سقوط اخیر قیمت به ۵۳,۳۰۰ دلار کاهش یافته است. طبق داده‌های سانتیمنت، این شاخص در روز ۵ ژوئیه (۱۵ تیر) به سطح منفی ۲ سقوط کرد که پایین‌ترین سطح از زمان سقوط بازار در مارس ۲۰۲۰ و آغاز همه‌گیری کووید-۱۹ است. احساسات منفی لزوماً نشانه خوبی برای قیمت بیت کوین نیست و می‌تواند سیگنالی برای کاهش بیشتر قیمت باشد. با این حال، اگرچه احساسات وزنی بیت کوین حدود یک هفته پیش به پایین‌ترین سطح چند ساله رسید، اکنون در حال حرکت به سمت مثبت شدن است.

 

رفتار نهنگ‌های بیت کوین

در خبری دیگر، پلتفرم تحلیل درون زنجیره‌ای اینتو د بلاک بینش‌هایی درباره رفتار مقاومانه خوش‌بین‌های بازار بیت کوین در میانه روند نزولی فعلی بازار ارائه کرده است. طبق این گزارش، نهنگ‌های بیت کوین که به کیف پول‌هایی که بیش از ۱,۰۰۰ بیت کوین دارند اطلاق می‌شود، در هفته گذشته دست به خرید بیت کوین در ابعاد گسترده‌ای زده‌اند. بر این اساس، نهنگ‌ها در هفته‌ای که گذشت ۷۱,۰۰۰ بیت کوین خریداری کرده و از کاهش اخیر قیمت برای افزایش میزان دارایی‌های خود و خرید بیت کوین‌های بیشتر در کف قیمت استفاده کرده‌اند. این اقدام به خرید گسترده می‌تواند سایر سرمایه‌گذاران خرد و متوسط را تشویق کند تا دارایی‌های بیت کوین خود را افزایش دهند و در نهایت به بهبود قیمت ارز دیجیتال پیشرو بازار کمک کند. بازار بیت کوین در هفته‌های اخیر شاهد نوسانات قابل توجهی بوده است. از سوی دیگر، رفتار نهنگ‌های بازار و خرید قابل توجه آنها می‌تواند نشانه‌ای از اعتماد به آینده بیت کوین باشد.

 

افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال
بیت کوین به مرز ۶۷ هزار دلار نزدیک می‌شود

بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است و ارزش کل بازار به سمت ۲.۳۹ تریلیون دلار حرکت می‌کند. بیت کوین نیز به عنوان ارز دیجیتال برتر بازار از مرز ۶۵ هزار دلار عبور کرده و به ۶۷ هزار دلار نزدیک می‌شود. این افزایش قیمت علی‌رغم انتقال ۲.۸ میلیارد دلار بیت کوین از کیف‌پول‌های مربوط به صرافی منحل شده مت گاکس (Mt. Gox) صورت گرفت. گفتنی است که علاوه بر بیت کوین، افزایش قیمت در بازار ارزهای دیجیتال به‌طور کلی گسترده بود. تحلیلگران معتقدند فشار فروش ناشی از توزیع بیت‌کوین‌های مت گاکس بیش از حد برآورد شده و احتمالاً تأثیر قابل توجهی بر روند صعودی بازار نخواهد داشت. کوین متریکس (CoinMetrics) اعلام کرد که بازار می‌تواند توزیع تدریجی این دارایی‌ها را طی چند هفته جذب کند، بدون اینکه اختلال شدیدی ایجاد شود.

 

صندوق‌های قابل معامله بورسی بیت کوین بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کردند

در سه روز معاملاتی اخیر، صندوق‌های قابل معامله بورسی (ETF) بیت کوین بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده‌اند که نشان‌دهنده علاقه شدید سرمایه‌گذاران به این محصولات است. این جریان چشمگیر سرمایه همزمان با رسیدن قیمت بیت کوین به ۶۶,۰۰۰ دلار رخ داده است. صندوق آی‌شیرز بیت کوین تراست (iShares Bitcoin Trust) شرکت بلک‌راک (BlackRock) با ۲۶۰.۲ میلیون دلار، پیشتاز این جریان ورودی خالص سرمایه بود. همزمان، نهنگ‌های ارز دیجیتال نیز فعال بوده و مقادیر قابل توجهی بیت کوین انباشت کرده‌اند. البته علی‌رغم قیمت بالای بیت کوین، ماینرها با کاهش سودآوری مواجه شده‌اند. هش‌ریت شبکه بیت کوین به رکورد ۶۳۵ اگزاهش بر ثانیه رسیده که سه برابر مقدار آن در نوامبر ۲۰۲۱ است. این افزایش قدرت محاسباتی، رقابت در استخراج را دشوارتر کرده است. طبق داده‌های شاخص هش‌ریت، «قیمت هش» یا درآمد روزانه به ازای هر تراهش بر ثانیه به پایین‌ترین حد خود در ۵ سال اخیر رسیده و اکنون فقط ۵۱.۱۳ دلار است. کورت ووکرت جونیور، مدیرعامل استخر ماینینگ گوریلا پول، هشدار داده که سودآوری برای ماینرهای بلاک‌چین‌های SHA256 در پایین‌ترین سطح شش سال اخیر است.

 

بازگشت قیمت بیت کوین نشانگر چشم‌انداز مثبت بازار است

معامله‌گران بیت کوین انتظار دارند قیمت‌ها در آینده نزدیک به ۷۰ هزار دلار برسد، زیرا دیدگاه مثبت‌تری نسبت به بخش ارزهای دیجیتال در آستانه انتخابات آمریکا شکل گرفته و فشار فروش از سوی کیف‌پول‌های کلیدی کاهش یافته است. لوسی هو، تحلیلگر ارشد متالفا (Metalpha) می‌گوید بازگشت قیمت بیت کوین نشان‌دهنده چشم‌انداز خوش‌بینانه‌تر بازار است. انتخاب معاون ترامپ که نشان‌دهنده سیاست‌های دوستانه‌تر دولت احتمالی ترامپ با ارزهای دیجیتال است، بازار را تشویق کرده است. هو افزود که بیت کوین می‌تواند به ۶۸ هزار دلار یا حتی ۷۰ هزار دلار برسد، اما باید سیاست‌های فدرال رزرو و پیامدهای فروش مت گاکس را زیر نظر داشت. تحولات مطلوب اخیر، از جمله تخلیه کامل بیت کوین‌های ایالت زاکسن آلمان و موضع طرفدار ارزهای دیجیتال دونالد ترامپ، امیدها را افزایش داده است. ترامپ، جی‌دی ونس، سناتور اوهایو را به عنوان معاون خود برای ریاست جمهوری انتخاب کرده که چهره‌ای طرفدار ارزهای دیجیتال است.

ارسال نظر