تهاتر داروي سوييس با محصولات كشاورزي ايران

۱۴۰۳/۰۴/۲۸ - ۰۱:۰۷:۴۸
کد خبر: ۳۱۶۷۹۶

تبادل پاياپاي محصولات دارويي سوييس با محصولات كشاورزي ايران از جمله مواردي است كه در نشست مدير اروپاي معاونت بين‌الملل اتاق ايران و معاون سفارت سوييس در تهران مورد بررسي قرار گرفت.

تبادل پاياپاي محصولات دارويي سوييس با محصولات كشاورزي ايران از جمله مواردي است كه در نشست مدير اروپاي معاونت بين‌الملل اتاق ايران و معاون سفارت سوييس در تهران مورد بررسي قرار گرفت.

يكي از محورهاي اصلي اين نشست، بررسي عدم تعادل در تراز تجاري بين دو كشور بود. معاون سفارت سوييس با اشاره به حجم تجارت 140 ميليون دلاري ايران و سوييس اعلام كرد كه 120 ميليون دلار از اين مبلغ مربوط به صادرات سوييس به ايران و 20 ميليون دلار مربوط به صادرات ايران به سوييس است. اين آمار نشان‌دهنده افزايش صادرات سوييس به ايران و كاهش صادرات ايران به اين كشور است.

طرفين حاضر در اين نشست، مشكلات مربوط به نقل و انتقال‌هاي مالي را دليل اصلي اين عدم تعادل در تراز تجاري عنوان كردند. ژولين بريگه، معاون سفارت سوييس، ابراز اميدواري كرد كه در آينده نزديك اين مشكلات حل و فصل شوند و شاهد افزايش تبادلات تجاري بين دو كشور باشيم.
ژولين بريگه، معاون سفارت سوييس در ايران، دراين خصوص با اشاره به حضور شركت‌هاي سوييسي در ايران و علاقه اين كشور به تجارت با ايران گفت: مشكلاتي در خصوص انتقال‌هاي مالي وجود دارد كه اميدوارم اين موارد در آينده نزديك برطرف شود. سما فرخنده‌نژاد، مدير اروپاي معاونت بين‌الملل اتاق ايران نيز موضوع ايجاد شركت‌هاي مشترك (joint venture) به خصوص شركت‌هاي كوچك و متوسط (SMEs) بين دو كشور را طرح كرد كه با استقبال بريگه مواجه شد. فرخنده‌نژاد همچنين پيشنهاد تشكيل كميته‌هاي مشترك بين اتاق‌هاي بازرگاني دو كشور در زمينه‌هاي كشاورزي و دارويي را مطرح كرد كه برگه در واكنش گفت: اين اتفاق با موافقت اتاق‌هاي بازرگاني سوييس ممكن خواهد بود.

در اين نشست همچنين اعلام شد كه فهرستي از اولويت‌هاي همكاري بين بخش‌هاي خصوصي دو كشور از جمله برگزاري نشست همكاري‌هاي تجاري ايران و سوييس با حضور سفرا، تجار و بازرگانان دو كشور براي آشنايي با فرصت‌ها، قوانين و مقررات تجارت و سرمايه‌گذاري در سوييس، تهيه شده كه در مكاتبه‌اي به اطلاع سفارت سوييس خواهد رسيد.

ارسال نظر