برگزاری دوره‌های «توانمندسازی» نیروهای بسیج برای امر به معروف و نهی از منکر در مشهد

۱۴۰۳/۰۴/۲۹ - ۱۵:۰۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۶۸۴۳
برگزاری دوره‌های «توانمندسازی» نیروهای بسیج برای امر به معروف و نهی از منکر در مشهد

مدیر امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه امام رضا، از برگزاری دوره ۲ روزه توانمندسازی سفیران مهر رضوی در مشهد خبر داد.

سرهنگ محمد هوشمند، مدیر امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه امام رضا(ع)، در حاشیه برگزاری دوره ۲ روزه توانمندسازی سفیران مهر رضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امر به معروف یک واجب قطعی و از ضروریات جامعه اسلامی است. اما یکی از ملزومات آن آشنایی با شیوه های صحیح آن است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، وی افزود: در ماده ۱۷ قانون حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر تصریح کرده، سازمان بسیج مستضعفین موظف است که با بکارگیری آحاد بسیجیان نسبت به فرهنگ سازی امر به معروف و نهی از منکر زبانی اقدام کند و این یک تکلیف قانونی است و بسیج نیز باید بر این اساس آموزش و سازماندهی کند. در تبصره این قانون عمل امر به معروف را تبیین کرده و بسیجیان را ضابطین خاص امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده است.

مدیر امر به معروف و نهی از منکر معاونت اجتماعی سپاه امام رضا(ع) با تاکید بر اینکه بسیج طبق قانون موظف به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در همه اقشار و زوایای مختلف جامعه است تصریح کرد: بسیج می تواند به عنوان یک نهاد عمومی مردمی مطالبات عدالتخواهی در راستای انقلاب اسلامی از حکومت داشته و نمایندگی مردم را در این داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم آموزش آمران معروف گفت: دوره های توانمندسازی چندین مرحله است که برای آموزش بسیجیان برگزار می‌شود و یک دوره توانمندسازی به مدت ۲ روز برای خواهران و برادران بسیجی طرح سفیران مهر رضوی در مشهد برگزار شد.

وی با اشاره به اهمیت فراگیر شدن فریضه امر به معروف تصریح کرد: این دوره‌ها در راستای آموزش آمران معروف و ناهیان منکر و همگانی شدن امر به معروف و نهی از منکر طراحی و اجرا شده است. اساتیدی چون حجت الاسلام سید حسین دعائی که از اساتید حوزه و دانشگاه هستند نیز مباحثی مرتبط با چیستی و چرایی و چگونگی امر به معروف و نهی از منکر را در این دوره ارائه خواهند کرد.

وی گفت: بعد از این دوره توانمندسازی، سفیران مهر رضوی در سطح جامعه و مکان‌های عمومی فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر