وعده ترامپ براي افزايش توليد نفت امريكا

۱۴۰۳/۰۴/۲۹ - ۲۳:۰۵:۳۱
کد خبر: ۳۱۶۸۵۸

دونالد ترامپ متعهد شده است كه توليد نفت داخلي امريكا را افزايش دهد و براي اين منظور، برخي مقررات را لغو كند. به گزارش ايسنا، نامزد جمهوريخواه رياست‌جمهوري امريكا در مصاحبه اختصاصي با بلومبرگ بيزينس ويك كه روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: ما بيشتر از هر كس ديگري طلاي مايع داريم. ما به انرژي با قيمت پايين نياز داريم.

دونالد ترامپ متعهد شده است كه توليد نفت داخلي امريكا را افزايش دهد و براي اين منظور، برخي مقررات را لغو كند. به گزارش ايسنا، نامزد جمهوريخواه رياست‌جمهوري امريكا در مصاحبه اختصاصي با بلومبرگ بيزينس ويك كه روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: ما بيشتر از هر كس ديگري طلاي مايع داريم. ما به انرژي با قيمت پايين نياز داريم. مزيتي كه تقريبا نسبت به همه كشورها از جمله كشورهاي بسيار بزرگ داريم، اين است كه انرژي بيشتري نسبت به ديگران داريم. ما انرژي واقعي بيشتري داريم، انرژي كه كار مي‌كند. ترامپ گفت: باد كار نمي‌كند و بسيار گران است.

او مدعي شد مزارع بادي و خورشيدي نه براي محيط زيست خوب هستند نه براي فراهم كردن انرژي با هزينه و قيمت پايين. ترامپ درباره جزئيات مربوط به مسائل انرژي داخلي امريكا توضيح زيادي نداد، اما مشخص كرد كه در صورت انتخاب شدن به عنوان رييس‌جمهور، به حمايت از توليد نفت و گاز امريكا ادامه خواهد داد. مصاحبه با رييس‌جمهور سابق امريكا در اواخر ژوئن، دو روز قبل از اولين مناظره رياست‌جمهوري و دو هفته قبل از سوء قصد به ترامپ در آخر هفته گذشته در مارآلاگو انجام شد. ترامپ در اين مصاحبه مفصل، درباره بسياري از مسائل داخلي و جهاني گفت كه هزينه‌هاي انرژي بايد كاهش يابد و امريكا از منابع انرژي براي كمك به اين منظور برخوردار است. اگر ترامپ در ماه نوامبر برنده شود، بسياري از سياست‌هاي انرژي و آب و هوايي بايدن، از جمله مقررات متان، توقف صدور مجوزهاي جديد براي صادرات گاز طبيعي مايع (ال‌ان‌جي)، سياست‌هاي مربوط به خودروهاي برقي، اجاره نفت و گاز فدرال و حتي بخش‌هايي از قانون كاهش تورم را لغو مي‌كند يا حداقل تلاش مي‌كند تا آنها را از بين ببرد. با اين حال، ترامپ براي ابطال قانون كاهش تورم، ابتدا نياز به يك كنگره تحت كنترل جمهوري‌خواهان دارد. تحليلگران مي‌گويند حتي در اين صورت، كاهش يا حذف مشوق‌ها ممكن است دشوار باشد، زيرا آنها بيشتر به نفع پروژه‌ها و مشاغل ايالت‌هاي جمهوري‌خواه است. بر اساس گزارش اويل پرايس، جي دي ونس، سناتور جمهوري‌خواه كه گزينه معاونت دونالد ترامپ است، گفته است دوره دوم رياست‌جمهوري او، به نفع سوخت‌هاي فسيلي و به ضرر انرژي پاك خواهد بود.

ارسال نظر