راه‌اندازی سیستم پرداخت بریکس چه زمانی آغاز می‌شود؟

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۰۰:۴۸:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۹۴۳

هند با اعلام حمایت از ایجاد سیستم پرداخت بریکس تاکید کرده است چنین تصمیمی نمی‌تواند عجولانه اتخاذ شود. آش ناراین روی، مدیر موسسه علوم اجتماعی هند اظهار کرده است هند از ایده ایجاد سیستم پرداخت مستقل بریکس حمایت می‌کند، اگرچه معتقد است که این موضوع باید به‌طور کامل با همه طرف‌های ذینفع بررسی شود.

هند با اعلام حمایت از ایجاد سیستم پرداخت بریکس تاکید کرده است چنین تصمیمی نمی‌تواند عجولانه اتخاذ شود. آش ناراین روی، مدیر موسسه علوم اجتماعی هند اظهار کرده است هند از ایده ایجاد سیستم پرداخت مستقل بریکس حمایت می‌کند، اگرچه معتقد است که این موضوع باید به‌طور کامل با همه طرف‌های ذینفع بررسی شود. او گفته که در اصل، هند طرفدار سیستم پرداخت مستقل بریکس است، اما این موضوع باید به‌طور سیستماتیک توسط اعضای مختلف قبل از تصمیم‌گیری مورد بحث قرار گیرد. درک من این است که نه فقط هند بلکه چندین عضو دیگر نیز معتقدند که در این مورد نمی‌توان با عجله تصمیم گرفت. این کارشناس انتظار دارد چنین اقدامی پیامدهای گسترده‌ای دارد.

کشورهای بریکس نمی‌خواهند سیستمی ایجاد کنند که در آن احتمال ناکارآمدی باشد، بنابراین این موضوع مورد بحث قرار خواهد گرفت اما تصمیم نهایی در آینده نزدیک انتظار نمی‌رود. روی در پاسخ به سوالی در مورد آمادگی فنی کشورهای بریکس برای سیستم پرداخت دیجیتال، گفت دیجیتال‌سازی در هند نسبتا موفقیت‌آمیز بوده است، اما اعضایی هستند که ممکن است در این مرحله یا حتی در آینده نزدیک به پرداخت دیجیتالی نپردازند. والنتینا ماتوینکو، ريیس شورای فدراسیون روسیه هم گفته بریکس روی ایجاد سیستم پرداخت مستقلی کار می‌کند که مطابق با تصمیمات اجلاس سال گذشته در آفریقای جنوبی تحت فشار سیاسی، سوءاستفاده یا مداخله تحریم‌های خارجی قرار نگیرد و ایجاد پلتفرم پرداخت دیجیتالی چندجانبه می‌تواند نتیجه چنین کاری باشد. طبق گزارش بیزنس، ماتیوینکو می‌گوید در این صورت می‌توان از ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی کشورهای عضو بریکس که نرخ آن با ارزش ارزهای ملی مرتبط شده است، استفاده کرد. همچنین در صورت تصویب طرح پیشنهادی مسکو، کشورهای بریکس ملزم خواهند شد که برای هماهنگی قانون‌گذاری، ارز دیجیتال ملی در گردش معرفی کنند تا استفاده از آن در پرداخت‌های فرامرزی ممکن شود.

ارسال نظر