در جلسه تخصصي كنسرسيوم صادراتي انجيراستهبان اعلام شد

استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي حضور مستمر صادركنندگان انجير در بازار‌هاي بين‌المللي

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۰۱:۳۶:۵۰
کد خبر: ۳۱۶۹۷۹

جلسه تخصصي كنسرسيوم صادراتي انجيراستهبان با حضور معاونين سازمان‌هاي صمت، جهاد كشاورزي و شركت شهركهاي صنعتي فارس و معاونان فرماندار وروساي جهاد كشاورزي شهرستان‌هاي استهبان و ني ريز و همچنين تعدادي از صادركنندگان انجير استهبان و ني ريز در محل اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي شيراز برگزار و در خصوص برنامه‌هاي كنسرسيوم بحث و تبادل نظر شد.

جلسه تخصصي كنسرسيوم صادراتي انجيراستهبان با حضور معاونين سازمان‌هاي صمت، جهاد كشاورزي و شركت شهركهاي صنعتي فارس و معاونان فرماندار وروساي جهاد كشاورزي شهرستان‌هاي استهبان و ني ريز و همچنين تعدادي از صادركنندگان انجير استهبان و ني ريز در محل اتاق بازرگاني صنايع، معادن و كشاورزي شيراز برگزار و در خصوص برنامه‌هاي كنسرسيوم بحث و تبادل نظر شد. معاون صنايع كوچك شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس تشكيل و راه‌اندازي كنسرسيوم‌هاي صادراتي از برنامه‌هاي مهم حمايتي اين شركت در بخش توسعه بازار اعلام كرد و گفت: امسال راه‌اندازي دو كنسرسيوم صادراتي در برنامه اين شركت قراردارد كه فعاليت كنسرسيوم انجير استهبان وارد مرحله اجرايي شده است. سيد محمود قيومي افزود: كنسرسيوم صادراتي، تشكيل‌دهنده شبكه همكاري بين بنگاه‌هاي خرد، كوچك و متوسط است كه اعضاي آن در راستاي كاهش ريسك و بهره‌وري بيشتر در حوزه صادرات و تصاحب بازارهاي خارجي و حضور مستمر در آن بازارها همكاري مي‌كنند‌‌. وي با بيان اينكه كنسرسيوم انجير با توجه به ظرفيت‌هاي شهرستان استهبان به عنوان بزرگ‌ترين توليد‌كننده اين محصول دركشور با حمايت‌هاي شركت شهرك‌هاي صنعتي فارس راه‌اندازي شده است، گفت: ارتقا فعاليت بنگاه‌هاي خرد، كوچك و متوسط براي حضور مستمر در بازار‌هاي بين‌المللي و افزايش ميزان صادرات آنها از برنامه‌هاي مهم تشكيل اين كنسرسيوم صادراتي است. قيومي افزود: با توجه به اينكه بخش زيادي از انجير شهرستان راهي بازارهاي خارجي مي‌شود مهم‌ترين كاركرد تشكيل كنسرسيوم، ايجاد هم‌افزايي و استفاده از ظرفيت‌هاي موجود براي حضور پرقدرت و توانمند در بازارهاي خارجي است و براي دستيابي به اين اهداف حمايت يارانه‌اي از حضور اعضاي كنسرسيوم در نمايشگاه‌هاي خارجي، تشكيل دفاتر در كشورهاي هدف و انجام فعاليت‌هاي مطالعه بازارجهت توسعه بازارهاي جديد صادراتي از برنامه‌هايي است كه با مشاركت ذينفعان انجام مي‌شود.