محبوبیت ترامپ در آمریکا به بالاترین حد رسید

۱۴۰۳/۰۴/۳۱ - ۲۰:۴۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۰۱۷
محبوبیت ترامپ در آمریکا به بالاترین حد رسید

یک نظرسنجی تازه نشان می‌دهد که پس از سوءقصد ناکام علیه «دونالد ترامپ» میزان محبوبیت این نامزد حزب جمهوری‌خواه افزایش یافته است.

نظرسنجی جدید مشترک شبکه خبری «ای‌بی‌سی» و مؤسسه نظرسنجی «ایپسوس» نشان می‌دهد پس از سوءقصد نافرجام به جان «دونالد ترامپ» محبوبیت این نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات آمریکا افزایش یافته و امروز بیشتر آمریکایی‌ها خواستار کناره‌گیری «جو بایدن» از رقابت‌های انتخاباتی هستند.

به گزارش ایسنا، بر اساس این نظرسنجی، محبوبیت ترامپ پس از رویدادهای اخیر به ۴۰٪ افزایش یافته که این بالاترین میزان محبوبیت او در نظرسنجی‌های ای‌بی‌سی و ایپسوس در چهار سال گذشته است. در این نظرسنجی همچنین ۵۱ درصد آمریکایی‌ها اعلام کردند که ترامپ را گزینه مطلوب خود نمی‌دانند.

بر اساس نتیجه این نظرسنجی، محبوبیت بایدن اکنون پایین‌تر از ترامپ است و به ۳۲٪ رسیده است. همچنین ۵۵٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند به بایدن نظر منفی دارند. گفتنی است که در طول یک سال گذشته، میزان محبوبیت بایدن در میان مردم آمریکا عملاً هیچ تغییری نداشته است. محبوبیت او در اوت سال ۲۰۲۳ نیز ۳۳ درصد بود.

علاوه بر این، بر اساس نتایج این نظرسنجی، «کامالا هریس» معاون بایدن و گزینه احتمالی دموکرات‌ها در صورت کناره‌گیری او از رقابت‌ها، در میان آمریکایی‌های سیاه‌پوست ۵۵٪ و در میان آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار ۳۸٪ محبوبیت دارد. این در حالی است که محبوبیت فعلی بایدن در میان سیاه‌پوستان آمریکا ۴۹٪ و در میان آمریکایی‌های اسپانیایی‌تبار ۳۵٪ است.

ارسال نظر