منشا صدای شبانه فرودگاه مهرآباد از چیست؟

۱۴۰۳/۰۵/۰۱ - ۱۲:۴۴:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۰۸۷
منشا صدای شبانه فرودگاه مهرآباد از چیست؟

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران گفت: همچنان ممنوعیت عملیات پروازی برای هواپیماهای مسافری در ساعات 24 تا 4 صبح در فرودگاه مهرآباد برقرار است.

با شدت گرفت گلایه همسایگان فرودگاه مهرآباد از آلودگی‌های صوتی پروازهای شبانه براساس دستور وزارت راه و شهرسازی در شهریور 93، قرار بر این شد هواپیمایی بین ساعات 24 ساعت تا 5 صبح از باند فرودگاه مهرآباد بلند نشود و هیچ هواپیمایی از ساعت 12 شب تا 6 صبح روی باند ننشیند. البته پروازهای نظامی، آمبولانسی و اضطراری از قانون منع انجام پروازهای شبانه معاف شده بودند. اما این ابلاغیه تا سه سال بعد از آن عملا به اجرا نرسید و از آبان ماه سال 96 ممنوعیت پروازی در این 5 ساعت برقرار شد.

به گزارش ایلنا، اما دوباره نارضایتی‌ها و اعتراضات ساکنان منطقه مهرآباد و منطقه مسیر پروازی این فرودگاه از آلودگی صوتی هواپیماهای شبانه، افزایش یافته و می‌گویند که تعدادهای پروازها به تعداد قبل از اعمال ممنوعیت‌ها رسیده‌است.

رضا نخجوانی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری کشوری در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت پروازهای شبانه فرودگاه مهرآباد لغو شده‌است؟ اظهار داشت: همچنان هیچ هواپیمایی بین ساعات 12 شب تا 4 صیح هیچ تیک آف (برخاستن هواپیما) از باند فرودگاه مهرآباد انجام نمی‌دهد و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد که البته مشمول پروازهای نظامی و ضروری و آمبولانسی نمی‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: البته پروازهایی که در مبدا دچار نقص فنی می‌شوند و ساعت پرواز آنها به مقصد مهرآباد به بعد از ساعت 24 می‌رسد اجازه فرود در فرودگاه مهرآباد را دارند. البته این مدت زمان این تاخیر مهم است و تا یک ساعتی با تاخیر امکان فرود در فرودگاه مهرآباد در ساعات ممنوعه را دارند و اگر تاخیر از حدی بیشتر باشد اجازه انجام پرواز به مقصد مهرآباد را نخواهند داشت.   

وی گفت: بنابراین در حال حاضر تنها پروازهای تاخیردار امکان فرود در فرودگاه امام از ساعت 12 شب به بعد را دارند که همواره هم پروازهای انعکاسی در شب بدترین حالت خود را نشان می‌دهند که البته به غیر از پروازهای مسافری تاخیر دار پروازهای غیر مسافری هم اجازه فرود را دارند که صدای این پروازها بیش از پروازهای مسافری است.

ارسال نظر