مبنای دریافت یارانه چه تغییری خواهد داشت؟

۱۴۰۳/۰۵/۰۱ - ۱۸:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۱۰۲
مبنای دریافت یارانه چه تغییری خواهد داشت؟

معاون وزیر کشور اظهار داشت که «پایگاه خانوار» سازمان ثبت احوال کشور، مبنای تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه خانواده‌هاست.

معاون وزیر کشور اظهار داشت که «پایگاه خانوار» سازمان ثبت احوال کشور، مبنای تغییر ساختار خانوار برای دریافت یارانه خانواده‌هاست.

به گزارش ایسنا، هاشم کارگر در این باره گفت: بنا به توافق انجام شده با سازمان هدفمندی یارانه‌ها، اعمال تغییر ساختار خانوارها برای دریافت یارانه معیشتی، از این پس بر اساس اطلاعات پایگاه خانوار سازمان ثبت احوال انجام می‌شود.

با اصلاح نظام یارانه‌ای، دولت درحالی از سال ۱۴۰۱ اقدام به پرداخت یارانه‌ ۳۰۰ و ۴۰۰ هزارتومانی کرد که در راستای عدالت در این پرداخت، قرار شد وزارت رفاه دو بار نسبت به به روز رسانی شناسنامه اقتصادی و دهک‌بندی خانوارها، آن هم براساس داده‌ها و درآمد سرانه خانوارها مانند حقوق و دستمزد فرد و خانواده، خودرو، حساب بانکی و تراکنش‌ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس و… اقدام کند.

وی با بیان اینکه پیش از این مردم برای به‌روزرسانی وضعیت ساختار خانوار خود به دلیل تغییرات اعضاء اعم از فوت، ازدواج، طلاق، حضانت، قیمومیت و... می‌بایست به صورت حضوری به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه می‌کردند، تصریح کرد: در طرح جدید، کلیه امور مربوطه از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال کشور به نشانی ncr.ir  انجام خواهد شد.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: این طرح از ۲۰ تیرماه امسال به صورت پایلوت برای شهروندان استان سمنان اجرا شده تا پس از تکمیل و اصلاح احتمالی، به صورت سراسری در کل کشور اجرا شود.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان ثبت احوال کشور، کارگر خاطرنشان کرد: بر همین اساس هموطنان سمنانی ساکن سراسر کشور که متقاضی کلیه خدماتی هستند که بر مبنای خانوار ارائه می شود، در صورتی که سه رقم سمت چپ شماره ملی آنها اعداد ۴۵۶، ۴۵۷، ۴۵۸، ۴۵۹، ۴۶۰، ۵۲۰، ۵۳۰، ۶۴۲، ۶۸۴، ۷۰۰، ۷۵۰، ۷۵۲ می باشد، می بایست از طریق «درگاه مراجعه مردمی خانوار» سازمان ثبت احوال نسبت به اعلام تغییرات خانوار خود اقدام کنند.

ارسال نظر