تاييد فعال‌سازي 5G گوشي‌هاي سامسونگ در ايران

۱۴۰۳/۰۵/۰۲ - ۰۲:۰۱:۰۸
کد خبر: ۳۱۷۱۴۶

براساس آخرين اظهارات معاون وزير ارتباطات پس از مذاكراتي جدي در خردادماه گذشته در سازمان تنظيم مقررات ارتباطات با نماينده شركت سامسونگ و بيان تذكر لازم، اين شركت رسما به رگولاتوري اعلام كرد كه گوشي‌هاي داراي قابليت نسل ۵ كه غيرفعال‌اند را فعال مي‌كند.

براساس آخرين اظهارات معاون وزير ارتباطات پس از مذاكراتي جدي در خردادماه گذشته در سازمان تنظيم مقررات ارتباطات با نماينده شركت سامسونگ و بيان تذكر لازم، اين شركت رسما به رگولاتوري اعلام كرد كه گوشي‌هاي داراي قابليت نسل ۵ كه غيرفعال‌اند را فعال مي‌كند. به گزارش ايسنا، بنابراعلام كارشناسان فناوري نسل پنجم در دنياي واقعي، سرعت متوسط بسيار خوبي را در اختيار كاربران قرار مي‌دهد كه چندين برابر سريع‌تر از متوسط سرعت دانلود ۴G است. بنابراين همزمان با توسعه نسل پنجم اينترنت در جهان و انتظار كاربران براي اجراي آن، كشورهاي مختلفي با همكاري بزرگ‌ترين اپراتورهاي اينترنت و غول‌هاي تكنولوژي در جهان درصدد برقراري اين نسل جديد از اينترنت‌ هستند و به موازات آن اين فناوري توسط برخي از اپراتورهاي تلفن همراه در ايران براي كاربران ارايه مي‌شود. اگرچه ممكن است صحبت درباره اين نسل از اينترنت ماورايي، غير قابل تصور و درك باشد، با وجود اينكه در كشور ما هم بعضا، پياده‌سازي شده و اپراتورهاي ارتباطي هم سعي كرده‌اند اين فناوري را هم سو و با همين سرعت ساير كشورهاي پيشرفته وارد كشور كنند؛ اما در حال حاضر صحبت كردن درباره اين فناوري براي مردم خيلي قابل ملموس و قابل درك نيست.

۵G آمده تا صنايع را به يكديگر متصل كند، اينترنت اشياء را رونق دهد و جراحي از راه دور را پس از سال‌ها شعار اجرايي كند، چنانچه اين امر در كشور ما هم انجام شد؛ جراحي از راه دور يك فناوري فوق‌العاده است كه در برخي كشورها مانند ايران استفاده مي‌كنند؛ بنابراين اين نسل از اينترنت آمده تا اتفاقاتي را ايجاد كند كه در گام اول به نفع صنايع مانند پتروشيمي، نفت خودرو و حتي رسانه است و در گام بعدي مردم و عموم را مخاطب قرار مي‌دهد. توسعه نسل پنجم اينترنت يكي از مهم‌ترين برنامه‌هايي بود كه همزمان با آغاز به كار دولت سيزدهم مورد تأكيد و پيگيري مسوولان قرار گرفت به گونه‌اي كه بنابر اعلام رسمي در ابتداي دولت فقط ۱۰ سايت نسل پنجم وجود داشت اما الان اين تعداد به ۲۰۰۰ سايت افزايش پيدا كرده است. در اين راستا روز گذشته خبرهايي مبني بر فعال‌سازي اين نسل از اينترنت بر روي گوشي‌هاي سامسونگ در ايران و خاورميانه در آينده نزديك اعلام و عنوان شد اين شركت اين موضوع را به نهادهاي مرتبط اعلام كرده است. موضوعي كه با گذشت چند ساعت معاون وزير ارتباطات حدس و گمان‌هاي ايجاد شده درباره اين موضوع را تأييد كرد. امير لاجوردي- رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي- با انتشار پستي در يك شبكه اجتماعي داخلي اظهار كرد: پس از مذاكراتي جدي در خردادماه گذشته در سازمان تنظيم با نماينده شركت سامسونگ و بيان تذكر لازم، اين شركت رسما به سازمان اعلام كرد كه گوشي‌هاي داراي قابليت نسل ۵ كه غيرفعال‌اند را فعال مي‌كند. وي گفت: ۹۱ درصد گوشي‌هاي نسل ۵ سامسونگ در ايران غيرفعالند. موضوع بعدي پيگيري فعال‌سازي ViLTE‌ و Wifi-Offloading است.

ارسال نظر