۳۰ نفر به دادستانی کشور به دلیل انتشار شایعات احضار شدند + جزئیات

۱۴۰۳/۰۵/۰۲ - ۱۸:۲۰:۰۱
کد خبر: ۳۱۷۱۸۶
۳۰ نفر به دادستانی کشور به دلیل انتشار شایعات احضار شدند + جزئیات

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: پس از هر اقدام موثری که در کشور شد از جمله پس از عملیات وعده صادق، پس از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و یا در مقاطعی که انتخابات اخیر را داشتیم شاهد بودیم در این بزنگاه‌های حساس، افرادی در حال شایعه‌سازی و فضاسازی منفی و ترویج شایعات هدفمند هستند. در ایام اخیر ۳۰ نفر مرتبط با انتشار شایعات احضار شدند.

نشست خبری مهدی جهانگیر، سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش فارس، جهانگیر درباره اینکه افرادی در فضای مجازی اذهان مردم را با مطالب خلاف واقع مخدوش می‌کنند، که علیرغم برخورد قوه قضاییه باز هم چنین موضوعاتی را شاهد هستیم، این برخورد‌ها به چه صورت است و تاکنون چند نفر احضار شدند و آیا برخورد‌ها را کافی می‌دانید، یا خیر؟ بیان کرد: توهین، تحقیر و افترا موضوع بدی است و از سمت کسی پذیرفته نیست و باید اخلاق مدار باشیم و از این منظر باید الگو و سرآمد باشیم. کسانی که دسترسی به فضای مجازی دارند باید از تخریب یکدیگر جلوگیری کنند.

سخنگوی دستگاه قضا با بیان اینکه همه بخش‌های دستگاه قضا از نقد‌های سازنده حمایت می‌کنند، بیان کرد: از منظر قانونی موظف هستیم بین آن تفاوت قائل شویم؛ مرز بین تخریب و نقد مشخص است و کسانی که نمی‌توانند حرف خود را ثابت کنند باید پاسخگوی نظرات خود باشند. تلاش ما این بوده که با تذکر و هشدار و در مواردی با احضار و در مواردی با جلب و احضار بتوانیم فضای مجازی و حقیقی را مدیریت کنیم و باید فضای مجازی را مدیریت کنیم و اجازه ندهیم، زمینه‌های سوءاستفاده از آن فراهم شود.

جهانگیر یادآور شد: پس از هر اقدام موثری که در کشور شد از جمله پس از عملیات وعده صادق، پس از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید و یا در مقاطعی که انتخابات اخیر را داشتیم شاهد بودیم در این بزنگاه‌های حساس، افرادی در حال شایعه‌سازی و فضاسازی منفی و ترویج شایعات هدفمند هستند.

وی با اشاره به ورود قاطعانه دادستانی کل کشور به این موضوع، گفت: به تمامی دادستان‌های کشور اعلام شد که این موضوع را رصد کنند و در معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور، تلاش شد با تذکر و سپس احضار و در صورت ادامه روند فعالیت‌های مجرمانه با تشکیل پرونده موضوع دنبال شود.

جهانگیر با بیان اینکه سی نفر در این زمینه احضار شدند، گفت: از دستگاه‌های مختلف درخواست کردیم اگر مشاهده کردید که پیرامون دستگاه شما شایعاتی مطرح می‌شود و خدمات شما را زیر سوال می‌برد، شکایت کنید.

ارسال نظر